AEG of Bauknecht

Quido64

  • #1
Hallo allemaal,

ik ga binnenkort (2 week! :D ) trouwen en samenwonen en heb dan de keuze uit 1 van de 2 wasmachines van ons.
Mijn machine is een Bauknecht WA Sypmphony 1201 en haar machine is een AEG Lavamat W1220.
Ik kan op internet weinig vinden over de leeftijd, verbruik, aanschafprijs etc. welke machine zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt!

Groeten van Guido
 

Manualo

  • #2
Omdat het hier gaat om reeds aanwezige machines, die niet meer leverbaar zijn lijkt het me toegestaan de gegevens hier te vergelijken (zonder voorkeur voor merk)...

Info betr. fabrikagejaar en uitvoering
Lav W1220: vanaf 1998 gemaakt. Het S- of F-nummer kan nog verdere indicatie geven over de echte datum (even hier vermelden).

WASymf1201: gemaakt ca 2000. Ook hier kan het serienummer waarschijnlijk nader uitsluitsel geven, het gaat dan om het onderste nummer op het typeplaatje (onder het servicenummer).

Verdere gegevens voorzover mij bekend, weet niet zeker of alles exact klopt
Lav W1220: Mechanische timer, thermostaat met capillairvoeler.
Max belading 5 kg. 1000 toeren centrifuge, terug te schakelen naar 600 toeren.
Drievoudig inlaatventiel (geen waterwissel).

WASymf1201: Elektronische (computer-)besturing, elektronisch thermostaat.
Max belading 5 kg. 1200 toeren centrifuge, terug te schakelen naar div snelheden.
Waterwisselaar.
Voorzover ik kan zien heeft dit apparaat een aquastop beveiliging, maar dat weet ik niet zeker (kun je zien aan de 'bult' aan de toevoerslang).

Ik tendeer zelf naar elektronische besturing (omdat die in geval van storing vaak een foutcode kan produceren), maar ze zijn soms ook kwetsbaarder. Een waterwisselaar is wat kwetsbaarder dan een drievoudig inlaatventiel. Aquastop beveiliging is erg prettig als de wasmachine op een etage komt te staan.

Gebruiksgegevens
(of deze gegevens uit de handleidingen betrouwbaar zijn durf ik niet te zeggen)

LAV W1220 (uit duitse handleiding):


WA Symf 1200 (niet de 1201, heb ik geen handleiding van kunnen vinden):


Lastige keuze, hangt er ook vanaf welke machine het meest intensief gebruikt is!
 

Kees kit

  • #3
Eentje gaan gebruiken , de andere bewaren, t zijn allebei oudjes , dus ze vallen een keer in de soep, en dan heb je nog een reserve :D
 

Quido64

  • #4
Manualo,

bedankt voor je uitgebreide info!

De keuze is gemaakt, de AEG blijkt af en toe en plasje te doen...

Als ik hem in de schuur zet (droog) zullen er geen rubbers etc uitdrogen of kan ik hem bij wijze over 5 jaar zo weer gebruiken?

Groeten van Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu