Wasmachine trommel draait niet meer

Little girl

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb een stomme fout gedaan. ik heb een tweede handse Bosch 1600 toeren gekocht via marktplaats en liet bezorgen. bij het bezorgen draait de wasmachine nog goed. Maar na 2 of 3 wasbeurten. vloog alle electriciteit in de badkamer uit( kortsluiting). moest naar de meterkast om die aan te schakelen, als ik terug kwam draait de wasmachine trommel niet meer. Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is? Of die aan de motor ligt of bij de koolborstel?.
Als ik een kledingstuk in die wasmachine doen, en op start klik, vul die wel met water en bij afpompen, pomp die ook water weg, maar bij centrifugeren hoor ik een heel hard geluid, maar de trommel draait helemaal uit. en als ik de deur open deed is die kledingstuk nog nat, ( ik neem aan omdat de trommel niet draait, blijft de kleren ook niet gecentrifugeerd)

Kan iemand me hiermee helpen? of wat tips of advies?


De verkoper zei zogenaamd dat ik 4 weken garantie zou krijgen, maar als ik hem mail. krijg ik nooit antwoord terug en zijn mobiel vloog altijd in " alle lijnen zijn bezet" :S
 

Little girl

  • #2
Ik heb even in die wasmachine gekeken. het staat De E nr: WF 03250 NL/ 10 FD 8506 700077 ??? wat betekent dat?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Controleer eerst de koolborstels op lengte, als ze minder dan 15 mm lang zijn deze vervangen.
De koolborstels zitten achter op de motor, de motor er even uithalen maakt het makkelijker.
 

Little girl

  • #4
Het probleem is ik krijg die wasmachine niet eens open, dus ik kan de motor niet eens zien. heb net een monteur gebeld om langs te komen kijken. Ik hoop dat het echt ligt bij de koolborstel en niet de motor, anders heb ik heel veel geld weg. en moet een nieuw wasmachine kopen

Bedankt voor uw advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu