Zanussi droger clicson dicht

Artur

  • #1
Hallo allemaal,
Ik heb een Zanussi wasdroger de TCS 6737 die niet meer verwarmd. Bij het verwarmingselement zitten 2 clicsons , èèn is dicht en èèn is er open, is dit juist of is er èèn defekt?
Vast bedankt voor uw reactie in vooruit.
vrd. groet
 

Kees kit

  • #2
Ze moeten beide "gesloten " zijn, dus defect.
de defecte even doorverbinden en kijken of hij dan warm wordt
 

Artur

  • #3
Hallo Kees kit,

Hartelijk bedankt voor de zeer snelle reactie en bedankt voor je antwoord.
Hrt, grt artur
 

Kees kit

  • #4
:prima:

succes
 

Artur

  • #5
Hallo Kees Kit,
Je heb met de vorige keer goed geholpen met je antwoord.
Ik heb er echter nog een vraag over.
Ik ben in contact met een leverancier voor die beweerd dat het een themostaat is die op het verwarmingselement van de Zanussimoduleverwarmings zit.en is niet los leverbaar.Zo`n moduul kost echter 178 euro.De vraag is nu wat zitten er op deze moduul.
Er zitten er twee op,met omgeslagen lipjes vast gezet.Het type wasdroger is Zanussi
TCS 673 T. Er staat een nummer in de deur 916710510-02 model p551111
Ik zal er een afbeelding bij doen.
Vast bedankt voor het lezen van deze lange vraag.
grtz. artur
 

Kees kit

  • #6
Ik vrees dat je leverancier gelijk heeft , deze beveiligingsthermostaten zitten er ( in principe ) vast op , en dan moet het element compleet vv worden.

als ik het goed heb zijn de waardes van de beide thermostaten hetzelfde, dit is een zogenaamde dubbele beveiliging ,om oververhitting te voorkomen .
2 opties : doorverbinden, maar moet ik afraden, ze doen dat niet voor niets, om brand te voorkomen.

of zoek een sloop toestel , en ros er daar 1 vanaf .

succes Gr kees kit
 

Artur

  • #7
Kees,
Alweer bedankt voor je super snelle reactie

Dan zal het wel een andere droger worden want het bedrag voor zo`n element is wel super hoog.
Ik zal je niet meer lastig vallen :-)

Hartelijk dank.

grtz. artur
 

Kees kit

  • #8
Stuur me anders een PM , misschien kan ik je op een andere manier helpen !
Gr kees
 

Johnie

  • #9
125graden zijn ze zullen ze toch wel ergens hebben
 

Kees kit

  • #10
Een is 95 graden , de andere is 165 :oops:
 

Artur

  • #11
Heren bedankt, ga ik een maandag maar weer winkelen om een andere thermostaat te zoeken al is het niet de originele.

Dank Kees en John
groet,

artur
 

Artur

  • #12
Beste Kees,

Ik ben nog steeds met de Zanussi TCS 673 T bezig.
De bewuste clicson heb ik doorverbonden en het element werkt.
Omdat ik zelf in rotterdam woon en steeds naar Nieuwkoop moet,daar staat de machine. Om onderdelen moet je naar alphen aan de rijn.
Nu zie ik op het internet dat er,ook voor deze droger een montage Thermostaat te leveren is die 8 euro kost en de andere 45.
Wat is het verschil tussen een montage thermostaat ( artikelnummer)1258744000 en die met nummer 1258406014?

vast bedankt
 

Kees kit

  • #13
Tuur de th 125 840 601/4 is niet de goede , deze zit boven de deur in het luchtkanaal .

het andere nummer ken ik niet , de beide beveiligingen zijn niet los te krijgen.
stuur mij een PM , ik weet iets anders ( misschien ) .

bedenk wel het is een ouwetje , gemaakt in 1998 ??

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu