Pomp al 5 keer vervangen, helpt niets.

AB!

  • #1
Zie dat het een oud topic is.. maar hier precies hetzelfde probleem.. alles is schoon, maar elke keer pomp verstopt. Pomp nu 5 keer vervangen.. na vervangen gaat alles weer goed (ongeveer 3 maand) en dan weer hetzelfde. De pomp draait dan echt niet meer, hij trilt alleen. Ben je nog uit gekomen wat het uiteindelijk bij jouw was ?
 

Dsterk

  • #2
Begrijp ik goed dat je de pomp vervangt, door een splinternieuwe, en dat die elke keer na enkele maanden stuk is?
Klinkt de pomp in die maanden normaal, of krijg je het idee dat hij na verloop van tijd ook vreemd gaat klinken?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Topic afgesplitst, topic kapen mag hier niet.
Uw vraag lijkt trouwens nauwelijks op de vraag in het andere topic.
 

Ambidexterity

  • #4
Ligt waarschijnlijk aan mij, maar pomp?? Van de CV-ketel neem ik aan?
 

Dsterk

  • #5
Cvketel? nee het gaat hier om een wasmachine.
 

Ambidexterity

  • #6
Nou, dat maakte ik er niet uit op ;-)

Maar goed, hardwater misschien, maar 3 maanden.....
Teveel wasmiddel, of die capsules waarvan de buitenkant vanzelf oplost, dat gaat ook niet altijd goed omdat dat velletje niet altijd goed oplost en achter blijft.

[edit, ik zie het nu, witgoed en bruingoed sub forum]
 

Dsterk

  • #7
Hard water is niet bijzonder goed voor een pomp maar 3 manden per pomp kan niet door hard water komen. en die capsules lossen vrijwel altijd op tenzij je steenkoud wast, maar dan nog zou en pomp er niet binnen 3 maanden door opgeven.
Ik vermoed eerder dat e pomp een verkeerde spanning krijgt, waardoor het motortje veel te warm wordt en dan vrij snel doorbrandt. Maar zelfs dat is een vrij zeldzaam probleem.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu