Platdak met epdm isoleren

Bronson0808

  • #1
Hoi allemaal,

wat raden jullie mij aan om als isolatie te gebruiken als ik mijn dak maak met edpm,

zijn hierin nog verschillende opties betere en slechtere,

graag wat advies.
 

Bronson0808

  • #2
Ik zat zelf te denken aan tempex platen maar kan dit zomaar met epdm??
 

Fiesiekus

  • #3
Even voor m'n beeldvorming: je wilt bovenop de EPDM nog een isolatielaag leggen?
 

Bronson0808

  • #4
Nee nee eronder ik ben wat info aan het verzamelen over hoe en wat en normaal isoleer je toch onder dakleer,

dus ik neem aan dat er onder de epdm ook isolatie moet en vandaar mijn vraag

alvast bedankt voor je reactie.
 

Fiesiekus

  • #5
Kijk eens hier Dak isoleren koud of warm.

In jouw geval is bescherming tegen vocht en/of UV-straling niet van belang, als je EPDM 100% oke is.
 

Bronson0808

  • #6
Ik zal dat eens door lezen,

maar omdat ik tempex isolatie platen kan krijgen van een vriend dacht ik dat dit misschien ook een oplossing was.

p.s ik heb dat topic gelzen ik wil wel een compleet nieuw daken maken weet niet of dat belangrijk is om te weten.

dankje
 

Doehetzelfdak

  • #7
Hallo,

Indien je polystyreen (tempex) wilt gebruiken en je wilt de epdm er op verlijmen heb je kans dat de oplosmiddelen invreten op de isolatie.
Indien er een cacheerlaag op aanwezig is geeft dit geen problemen.

Met vriendelijke groet,

Paul
 

Bronson0808

  • #8
Oke dankje voor je reactie,

is er ook nog een bepaalde dikte waaraan ik me dien te houden of is dit per produkt verschillend,

dit met het oog op de isolatie norm.

groetjes.
 

Doehetzelfdak

  • #9
Hallo,

Tegenwoordig is het zo dat de aannemersbedrijven al van een minimale Rc waarde uitgaan van 3.0.
Indien je dit wilt blijven aanhouden kom je op een hoogrendements isolatie uit zoals Kooltherm of PIR isolatie.
Kooltherm heeft een iets hogere isolatiewaarde dan PIR en is qua brandveiligheid wel stukken beter.
Indien je 1 van deze isolatie's neemt heb je een dikte nodig van 7 cm.
Om een vergelijking te geven; met polystyreen heb je dan 13 cm nodig.

Ik zelf heb op mijn garagedak een Rc waarde van 2,25 en dat voldoet ook uitstekend.
Het is aan jezelf de keus wat je wilt toepassen.

Met vriendelijke groet,

Paulus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu