Plat dak schuur isoleren

Timpel

  • #1
Ivm een uit de hand gelopen hobby bak ik nu wekelijks brood in mijn schuurtje. Ik heb de wanden al geisoleerd met glaswol, maar het plafond nog niet, want ik ben nog niet zeker over de manier waarop ik dat moet gaan doen.

De stukken tussen de balken zijn 53 cm. Het is een underlayment dak met daarop bitumen (recentelijk opnieuw gelegd).

Nu moet er dus isolatie komen aan de binnenkant van het dak. Ik heb de keuze uit van die PIR platen maar die zijn erg duur, bovendien heb ik er veel afval van omdat die platen meestal 60cm breed zijn.
Stel dat ik PIR zou nemen, kan ik die dan direct tegen het underlayment aanleggen, of moet er een luchtlaag tussen zitten?

Andere optie is glaswol, maar ik dan moet ik een dampdichte laag er tussen het hout en de glaswol doen?

Graag jullie advies


PS uiteraard is er afzuiging in de schuur, en als de boel helemaal goed geisoleerd is, kan ik evt. ook wat verwarmen, maar dat is nu nog een beetje zonde imo.


 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als de wanden zijn geisoleerd heb je waarschijnlijk ook een dampremmer aangebracht, deze en die van het dak had je mooi samen kunnen brengen en zo had je een optimale uitvoering gekregen.

Glaswol tussen de balken met een PE folie geeft wat meer risico op inwendige condensatie dan PUR platen met een aluminium cachering.
De naden van de platen met de aansluiting van de muren, balken of wanden moet je goed luchtdicht afwerken.
 

Timpel

  • #3
Bedankt voor je reactie. Op zoek dus naar een partijtje PIR platen en dan goed afdichten met purschuim.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu