Plat dak isoleren, dakrand en daktrim

Profiklusser

  • #1
Beste allen,

Ik heb mijn berging uitgebreid over de breedte van mijn tuin. Mijn 'oude' berging heeft een gedeelde platte dak met mijn buren. Nu wil ik de platte dak dus doortrekken naar het nieuwe gedeelte en deze wil ik isoleren. Ik wil het graag isoleren, omdat het in de zomermaanden erg warm kan worden in de schuur. Onze vriezer en koelkast komen daar te staan en daarnaast bewaren wij extra ingekochte verpakte levensmiddelen in de schuur.

De muren zij niet geïsoleerd en zijn halfsteens. Ik hoop door het platte dak van buiten af te isoleren, dat het in de zomermaanden een stuk minder warm wordt in de schuur. Mijn vraag is of dit een reële uitgangspunt is. Is dit met een dergelijke isolatie haalbaar?

Daarnaast zit er op het oude gedeelte geen isolatie en de bitumen zit direct op de underlayment. Als ik daar isolatie op doe, hoeveel cm is dan voldoende? Hoe maak ik de overbrugging met het gedeelte van de buren? Dat zal met bitumen wel lukken maar omdat mijn dak dan hoger komt te liggen, hoe is de verbinding van de daktrim? Moet ik dan een rij erop metselen op de halfsteens muur?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu