Plantenbakken van gasbetonblokken?

Troi

  • #1
Hallo,

Ik wil graag in mijn tuin een paar plantenbakken inbouwen.
Dit wil ik gaan doen voordat ik het ga bestraten.
Het gaat om bakken met binnenmaten 0.5x2 meter; 0.4x4.5meter en 0.4x2meter(deze tegen schuur aan).
Nou is mijn idee om dit met gasbetonblokken te doen, de bakken hoeven niet zo hoog te worden, de eerste een centimeter of 30/40 en de andere twee lager.
Kan dit met gasbetonblokken en dat ik ze daarna besmeer (met wat?) of moet ik dan toch echt met bakstenen o.i.d. aan de slag gaan?

Gr
Jacky
 

Jelcos

  • #2
Kun je niet beter prefab plantenbakken kopen bij een bouwmaterialenhandel? Gasbeton trekt namelijk vocht op uit de grond, als je er geen folie of iets dergelijks tussen doet.
 

Troi

  • #3
De prefab bakken die ik heb gezien voldoen niet aan wat ik wil (ik ben dan ook heel eigenwijs).
Wat voor folie zou er dan tussen moeten en waar en hoe?
Er zit nu in de tuin nog een bak van de vorige bewoner, die heeft bakstenen gebruikt en dat is helemaal ingesmeerd met beton ofzo, midden in de tuin dus die moet er uit.
Het gaat mij er vooral om dat het de eerste keer is dat ik zoiets ga doen en dus eigenlijk de makkelijkste/beste manier zoek om zelf die plantenbakken te maken.
 

Fiesiekus

  • #4
Ik heb plantenbakken gemaakt voor rozen. Van betonnen sierstenen, die zijn er in alle kleuren en maten, die normaal op een terras worden gelegd.
 

EdP

  • #5
Troi schreef:
Wat voor folie zou er dan tussen moeten en waar en hoe?
midden in de tuin dus die moet er uit.
Vijverfolie zou je kunnen nemen. Gewoon in de bak leggen leggen en volstorten met aarde.
Troi schreef:
Er zit nu in de tuin nog een bak van de vorige bewoner, die heeft bakstenen gebruikt en dat is helemaal ingesmeerd met beton ofzo
Dat "beton" zal waarschijnlijk kalkstucmortel zijn.
 

Troi

  • #6
Vijverfolie zou je kunnen nemen. Gewoon in de bak leggen leggen en volstorten met aarde.
Ik zat erover te denken om de bodem open te laten zodat overtollig water weg kan lopen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu