Planbord met rolsysteem

Birsen

  • #1
Hallo allen,

wellicht hebben jullie handige tips voor mij. In onze studeerkamer hangt een 90*60 weekplanner, als gezinsplanner maar ook voor huiswerk etc. We zijn het eigenlijk zat deze ieder week opnieuw in te vullen , wissen en opnieuw in te vullen.

Nou dacht ik over dat bord een rol doorzichtig papier te trekken, horizontaal, en die iedere dag op te rollen zodat we niets hoeven te wissen en alleen steeds een nieuw dag moeten invullen.
Op internet kan ik veel verticale rolsystemen vinden, maar helaas geen horizontale. Ik wil zelf wel hieraan klussen maar waar moet ik op letten? kan de verticale systemen gewoon horizontaal plaatsen? lijkt mij niet want dan gaat het papier doorzakken denk ik?

En verticaal plaatsen klopt gevoelsmatig niet omdat de meeste urgente dagen (namelijk die van morgen) onderop belanden. We lezen per slot van rekening ook van links naar rechts en niet van boven naar onder :). Vrouwendinnetje.

Zie bijgaand plaatje, maar dan een horizontaal systeem dus.

alvast bedankt voor jullie hulp.

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat voor doorzichtig papier heb je het over? Is dat erg dun?

Als papier strak hangt, zal het niet door gaan hangen. Waarschijnlijk kan jet het best links en rechts een geleidelat monteren, waar het papier (vrij strak) achter langs schuift. Met wat vilt ofzo.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Een andere oplossing is een klein whiteboard waar je met tape een vaste indeling op maakt en waar je vaste items op magneetplaatjes zet en incidentele items met een marker op zet.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu