Plafondlamp ophangen

Xxmalu

  • #1
Hoi,

Ik ben onwijs a-technisch dus sorry alvast... Maar liever een domme vraag dan straks geëlektrocuteerd worden ;-)

Ik heb een metalen plafondlamp waar 2 aardedraden in zitten (zie foto). 1 vastgeschroefd aan de lamp zelf en 1 uit het blokje. Uit het plafond komen maar 2 draden, er is geen geaarde aansluiting. Wat moet ik nu doen met die 2 aardedraden van de lamp?

Alvast bedankt!!

 

Eenkhoorn

  • #2
Die kun je ongebruikt laten, gewoon de twee stroomdraden aan het kroonsteentje bevestigen en de lamp ophangen.
 

Xxmalu

  • #3
Top thanks!
Dan nog iets, de draden uit het plafond zitten iets verder dan waar ik de lamp ophang (kan ze ook niet verder eruit trekken). Kan ik dan die aardedraad los schroeven zodat ik het steentje van de lamp naar de draden uit het plafond kan brengen? Nu zit het namelijk vast door die vastgeschroefde aardedraad, terwijl anders het snoer van de lamp met steentje veel langer kan zijn.
 

Eenkhoorn

  • #4
Ja hoor dat is geen probleem.

Kern van het verhaal is dat de aansluiting veilig en solide moet gebeuren, dwz geen dat er geen koperen kern meer zichtbaar mag zijn (dit moet volledig in het kroonsteentje vallen) en de draden moeten goed vast zitten (niet te stijf aandraaien, kans bestaat dat je de boel kapot draait).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
En adereindhulzen gebruiken voor het koperen eindje van het snoer, anders kunt u de koperdraden kapot draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu