Plafond gedeeltelijk texen na drie x geheel

Ropo

  • #1
Beste kluslega's,

Vraagje,

Mijn plafond in nieuwbouw woning is na het gladstucen van de breekplaten voorgelijmd en inmiddels drie keer getext. Inmiddels ben ik er achter dat de Sigma tex vullend was en daardoor dikteverschil heeft veroorzaakt.

Nu heb ik als derde laag een plafondlatex van Signa aangebracht maar nog zie ik aanzetten. Welliswaar minder maar nog wel te zien.

Omdat het nu nog op plekken is zou het mij mooi uitkomen als ik de plakken kan bijzetten die nog zichtbaar minder gedekt zijn. Kan dit??
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U kunt smeren wat u wilt maar hoogte veschillen in overlap laagdikte kunnen alleen door schuren worden weggewerkt. Minimaliseren kan wel door het geheel over te sauzen met extreem matte muurverf, maar onder bepaalde lichtval blijven de defecten zichtbaar.

De term "vullend" begrijp ik niet helemaal. Aanzetten en banenbontheid ontstaan door onvoldoende voor strijken waardoor in zeer korte tijd te veel water aan de muurverf wordt onttrokken door de ondergrond, te hoge omgevingstemperatuur, te droge ( onvoldoende verzadigd )of kleine vachtroller ( 18 cm. ) of niet nat in nat werken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu