Plafond en muren verven in verschillende kleuren

Sannie72

  • #1
Hallo klussers

Ik ben nieuw hier op het forum en ik kwam hier terecht omdat ik op zoek ben naar info over het verven van het plafond en muren in verschillende kleuren.
Mijn vraag is hoe je dat het beste kunt doen, zonder dat je de muur/plafond raakt, die een andere kleur moet worden?
(de muren zijn gestuuct en nu 1 keer voorgestreken met voorstrijk gemengt met latex)
De plafond word wit, 1 muur word zalm kleur en 1 muur word donker.
Had al eens gekeken op het forum en daar worden tips gegeven als langs een liniaal strijken of het afplakken met tape, maar bij dit laatste trek je toch de verf er weer af?
Misschien heeft nog iemand anders een tip?
We hebben nu eerst de randen voorzichtig gedaan met een kwastje en daarna de rest van het oppervlakte met een roller.
Maar nu we een dag later zijn en het dus wat is opgedrogd, zie je een groot verschil met de randen en de rest van het oppervlak, het is niet egaal.
Ik hoop dat iemand een gouden tip voor me heeft?
Alvast heel hartelijk bedankt!

Groetjes van Sandra
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Besnijden.

De juiste volgorde: eerst het plafond, daarna de wanden.

U zult over een vaste hand moeten beschikken om te kunnen besnijden.
Het besnijden van de lijn plafond / wand dient u met een lyons penseel ( 12 / 14 ) uit te voeren, in de hoeken gebruikt u een Gussow no 8 penseel ( deze is plat-vierkant ) Klinkt allemaal heel dik maar u kunt deze kwasten bij elke hobbyzaak / bouwmarkt kopen.

Klinkt ook naar "veel werk" en dat is het dus ook. Het resultaat is er echter naar: een strakke belijning.

Zoals u zelf al constateerde: tape is een ramp. Door de cappilaire werking van de verf kruipt deze eronder en vervolgens heeft u een alles behalve strak geheel en in veel gevallen trekt men bij het verwijderen van de tape ook een deel van de muurverf / pleister mee. :(

De verf dient zodanig te verdunnen dat u en "strak" mee kunt werken. Neem hiervoor de orginele verf en doe er wat van in een apart potje en verdun dit. Mogelijk dat u dit een tweede keer moet herhalen om een goede dekking te verkrijgen.

Nog even voor de gevorderden: Italiaans syteem: de kleur van het plafond wordt enige centimeters tot op de wanden doorgetrokken. Hier kunt u langs een waterpas aangebrachte potloodlijn met de andere kleuren besnijden. Staat heeeeeeeeeel deftig :mrgreen:
 

Sannie72

  • #3
Hoi Kees

Hartstikke bedankt voor je reactie en de tips.
We hebben ondertussen al alles geverft, alleen de besnijding moet nog eens worden overgedaan en daarmee komen je tips goed van pas.

Nogmaals bedankt en de groetjes van Sandra
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #4
Tape is géén ramp, zolang je maar de juiste gebruikt!!
 

Hwpaints

  • #5
(merk verwijderd, mod) geeft geen probleem met ondergrond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu