Plaatsen zonnescherm aan uitbouw

Ronald B

  • #1
Hoi allemaal,

Ik heb een uitbouw-in-aanbouw, die ik helaas zelf aan het afmaken ben i.v.m. faillissement van de aannemer. Nu wil ik een zonnescherm ophangen, maar ik ben er nog niet uit hoe dat het beste kan. Ik heb gehoord dat de ophanging moet worden verstevigd, omdat er (te) weinig gewicht op de stenen (waar het scherm aan vast komt) rust. De uitbouw betreft alleen de begane grond, zodat er geen groot stuk gevel boven zit, maar slechts een paar rijtjes stenen.

Nu kun extra steunen krijgen, die dan aan de buitenmuur een stuk naar beneden toe vast zitten, maar dat vind ik eigenlijk minder mooi. Is het ook mogelijk om zoiets een de binnenkant van het buitenspouwblad te doen? Ik kan daar nu nog bij, omdat de binnenmuur nog niet staat en ook de isolatie er nog in moet.

Of weet iemand hier een andere oplossing voor? Het scherm wordt 4 m. breed, met een uitval van 2,50 of 3 meter. (Helaas (nog) geen foto's beschikbaar).

Groeten,

Ronald

Ps. Vastzetten aan de binnenmuur is geen optie, deze wordt van gipsplaten.
 

Kluske

  • #2
Hallo Ronald,

Wanneer je het plafond nog niet hebt gemonteerd kun je met lange draadeinden werken en deze aan de draagbalken van je dakconstrucie bevestigen, zodat de trekkende krachten van het zonnescherm voor het grootste gedeelte hier hun kracht weg halen.

De dragende kracht van het scherm komt dan op de stenenmuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu