Plaatsen van harmonica schaduwdoek op dakterras

Albert69

  • #1
Hi klusser,

Ik heb de volgende uitdaging
Wil de helft van mijn dakterras [5,0m x 5,90m] voorzien van een schaduwdoek via staalkabels (een kant en klaar oplossing) Eigenlijk 2 stukken. Er komt namelijk een beetje te veel zon.

Dit is een foto van het dakterras, met de muur waaraan ik het schaduwgaas wil bevestigen. Horizontaal, met lichte afloop.


Echter mijn uitdaging is dat de buitenmuren van "hout" zijn, en denk ik niet veel kunnen hebben. Veel in de zin van, het is geen stenen muur. Het is een huis van begin 2000

Aan een kant heb ik een stalen buis [niet op de foto], die kan heel veel hebben. Daar maak ik me geen zorgen o. Die "houten" wand [zie foto]. Ik zeg hout, want er ligt wel dikke betonplaten op mijn woning, dus er zal een soort frame inzitten van staal.

Onder de houten schotten zitten om de 60cm houten balkjes [van boven naar beneden] van 45mm breed en 30 mm dik. Hierop zitten de schotjes bevestigd


Op de houten wand wil ik een plank monteren [op eerste foto rood], die ik op de latjes [elke 60 cm] vastschroef. Op die plank wil ik dan het doek gaan monteren.

Het bevestigingsmateriaal van het harmonicadoek ziet er heel licht uit. Ik vermoed dat hier geen grote krachten op komen, zo lijkt het niet ontworpen. Het totale gewicht van het doek zal slechts 8,4kg [285gr/m2] zijn.



Het gaat om het volgende harmonica schaduwdoek, van Nesling



Wat is wijsheid in deze?

- Oh, dat kan makkelijk
- Oh dat kan, let er wel op, bij stormen, altijd gordijn inhalen
- Professional er bij laten komen
- Op een hele andere manier aanpakken


Is het ook mogelijk op te vragen hoe het huis gebouwd is. Ik heb wel de tekeningen, echter daar staan alleen de wanden en elektra in.

Alvast heel erg bedankt.

Albert
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu