Plaatsen openslaande deuren

Thijs siemen

  • #1
Ik ben van plan om aan de achterkant van mijn huis openslaande deuren te plaatsen.
Graag zou ik wat instructies willen hebben hoe ik het kozijn moet plaatsen.
Ik wordt niet veel wijzer van internet. Moet er bijvoorbeeld menie of folie aan de zijkant van het kozijn. Lood of geen lood onder en boven het kozijn.
Het kozijn vastzetten met slagpluggen of zijn er andere methodes?
Aan de binnenkant pur spuiten om kieren dus tochten tegen te gaan?

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een kozijn moet plaatsen?

groeten,
Thijs
)ps ben vrij handig vorig jaar mijn dak vervangen en nog steeds lekkage vrij haha)
 

Fiesiekus

  • #2
Inderdaad, zijkanten in menie zetten. Flappen zie ik alleen bij nieuwbouw; denk dat die er lastig alsnog tussen te frotten zijn.

Loodslabben zowel boven als onderop en kozijn met slagpluggen vastzetten. Boren in een hele steen, dus niet in afgekapte. PUR zeker gebruiken; als 't maar uit het zicht blijft; anders 't PUR-oppervlak verder dicht- en aansmeren.
 

Thijs siemen

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie.

hoe bevstig ik de loodslappen? gewoon vastzetten met kit of spijker?
Onderkant van het kozijn moet iets over de stenen heen hangen voor oevrwatering?

Thijs
 

Michiel_H

  • #4
Is het een huidige kozijnopening? Of een nieuwe aanbouw?
 

Thijs siemen

  • #5
Er zit nu een raam en deur. Aan de rechterkant van buitenaf gezien moet er stuk muur wegworden gehaald. meter breed bij 50 cm hoog.
 

Fiesiekus

  • #6
Zinkslabbe monteren met speciale zinknagels, beslist geen ijzere!!

Om de 25 - 30 cm zo'n nagel
 

Michiel_H

  • #7
Spouwmuur of steens muur?
In het eerste geval moet je spouwlatten in de spouw vast gaan zetten. Zuiver op maat zetten, fixeren en vastpurren. Eventueel met toevoeging van dpc-slabben. Dan plaats je daartegen het kozijn.
Bij een steens muur werk je met kozijnpluggen.
Plaats wel eerst vulplaatjes tussen kozijn en muur (of spouwlat) anders wordt het kozijn uit z'n verband getrokken.

Overigens is lood zeker niet strikt noodzakelijk aan de onderzijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu