Pir Isolatie tegen betonplex

Bakkert

  • #1
Hallo Leden,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Remco 24jaartjes jong en woon in Friesland, Drachten.

Ik heb samen met mn vriendin 2jaar geleden een huis gekocht waar de bijkeuken nodig geïsoleerd van moest worden.
Nu ik wou beginnen bleek het erg verrot te zijn en heb ik bijna alles vervangen wat ik zelf vervangen kon.
Ik heb het hout vervangen voor Betonplex 18mm waar ik de kopse kanten enzo 3x in een goede grondverf heb gezet en daar glaslatjes voor heb geplaatst en afgekit met beglazingskit.
Nu heb ik isolatie pir gekocht van 50mm en beide kanten folie. De zijkanten van de pir hemaal met alutape afgewerkt.
De binnenkant van de betonplex ga ik ook nog extra dichtkitten.
Nu vroeg ik me af als dit wat goed er uit ziet op de foto. Zo ja dan ga ik alles zo monteren en afwerken met gips.



Onder het kozijn is een enkelsteens muurtje waar ook het gips voorlangs komt. Het muurtje ga ik binnenkort impregneren aan de buitenkant. Moet ik aan de binnenkant tussen het gips en de muur ook nog folie oid aanbrengen?

Graag ontvang ik tips omdat ik een beginnende klusser ben en dit mijn eerste isolatie klus is

Alvast bedankt, groet Remco
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Er zit dus metselwerk achter het betonplex? Waarom heb je eigenlijk betonplex gebruikt?

Ik zie nog een flinke kier boven de isolatie. Maar wellicht is dit gezichtsbedrog.
 

Bakkert

  • #3
Bedankt voor je reactie.
Nee alleen onder zit steen.
Hout boven de steen met nu dus een plaat betonplex.
Inderdaad zit er nog een kier maar heb ik t ook nog niet gemonteerd en gaat de kier wel weg.

Mvg
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik snap het nog niet helemaal hoe dit is opgebouwd. Plaats even een foto van de buitenkant.
 

Bakkert

  • #5
Sorry voor de late reactie.
De stootvoegjes heb ik dicht gemaakt. Ook wil ik de gevel impregneren.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu