Pergola maken

Der_roedie

  • #1
Ik wil een pergola maken gelijk aan de Wal-2 uitvoering van Nesling dus met 2 liggers vast aan de gevel.

Ik wil hiervoor 91 m'n balken gebruiken.

Hoe kan ik deze balken het beste aan de muur bevestigen?

Alvast bedankt voor de tips.
 

Poster

  • #2
Hallo

Als u verder kijkt bij Wall-2 ziet u de bevestigings kit voor gevels die zij gebruiken, en ook los zijn te bestellen, of na te maken.

Ik heb u de link naar de site in een PB gestuurd.

Grt.
 

Der_roedie

  • #3
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt wat die dingen kosten maar dat slaat werkelijk nergens op. €70 voor 2 stukken ijzer, dat ga ik er dus niet aan uitgeven en het lijkt me niet dat datgene wat ik zoek alleen zo bevestigd kan worden.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Gewoon even google gebruiken met "Nesling pergola muurelement", dan vind je ze ook voor ca 40 euro de twee.

Meer wil ik er niet van zeggen: het is hier geen 'we zoeken de laagste prijs voor je op' site.
 

Der_roedie

  • #5
Ik vraag ook niet om de laagste prijs voor de Nesling elementen maar alternatieven. Jij komt met die dingen aan en denkt vervolgens dat ik dit topic heb gestart om de laagste prijs hiervan te vinden.

Ik heb op diverse websites met bouwmaterialen gezocht naar balkhouders voor een 91 m'n balk maar kan niets vinden, vandaar het topic hier.

Dus als er mensen zijn die nog alternatieven weten dan hou ik me aanbevolen.
 

Poster

  • #6
Der_roedie schreef:
Ik vraag ook niet om de laagste prijs voor de Nesling elementen maar alternatieven. Jij komt met die dingen aan en denkt vervolgens dat ik dit topic heb gestart om de laagste prijs hiervan te vinden.
Ok, sorry dat ik/we reageerde, en de site opgezocht hebben voor u. 👍

(Laat ze maken bij een smid)

Suc6 verder.

Grt.
 

Der_roedie

  • #7
Je stuurt me de site met de producten van Nesling, die had ik zelf uiteraard ook al gevonden, het is niet zo dat ik nog geen onderzoek had gedaan zoals jij suggereert.

Er zijn balkdragers en raveeldragers in allerlei soorten en maten maar niet in de balkmaat die ik zoek. Kan me niet voorstellen dat zoiets er niet is of dat niemand anders ditzelfde probleem al eens heeft gehad.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Er zijn zeker wel mensen op dit forum geweest die hetzelfde probleem hebben gehad. Om de betreffende topics te vinden zou je de zoekfunctie van het forum kunnen gebruiken, daar is die voor.

Meestal zul je dan toch wel vinden dat bij niet-standaard materialen e.e.a. gemaakt zal moeten worden, door een metaalbewerkingsbedrijf oid. Of je daar nou zo goedkoop mee af bent?

Verder vind ik het nogal ondankbaar dat je op een dergelijke manier reageert op mensen die je alleen maar proberen te helpen. We kunnen toch niet ruiken wat je al of niet onderzocht hebt als je dat niet vermeldt? :?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #9
Dergelijke beugels kan een klein lokaal metaalbedrijfje prima voor je maken. Vaak hebben deze bedrijfjes een leerling rondlopen die vanuit zijn opleiding stage loopt. Een mooie opdracht voor zo iemand met goede begeleiding. Beide partijen blij.

Laat de beugel uit rvs maken en je hebt er nooit meer omkijken naar. Geheel naar de maten die jij hebben wil. Je betaalt als je geluk heb alleen de arbeid, de beugels worden gemaakt van reststukjes.

Ik heb er al heel wat dingen laten maken:
- Anti inbraakstangen;
- Ophangbeugel met trekhaak om mijn fietsenrek netjes op te hangen;
- Rookgas afvoerpijp van de terraskachel;
- Maaidek grasmaaier is er gelast;
- Montagebeugels voor de granieten vensterbank inde keuken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu