Pellet CV op bestaand gas CV systeem

Dennisvdp

  • #1
Beste,

Graag zou ik een pellet CV willen aansluiten op mijn bestaande CV installatie.
Is het mogelijk om de (gas) CV ketel en pellet CV "parallel" aan te sluiten?

Graag zou ik de installatie zoals hij is in takt laten. Zo blijft de gas ketel zorgen voor sanitaire warmwater + backup.
De pellet is er dan om de kosten te drukken in de winter.

Ik heb begrepen dat dit kan door er een openverdeler tussen te plaatsen maar ik kan de juiste info niet vinden.

Ps.
Volgens mij is wat ik zoek geen Cascade opstelling, ik zou graag willen dat bij normaal gebruik de pellet kachel 100% voorziet en mocht de pelletkachel stil vallen dat het gas dan overneemt.
 

Dennisvdp

  • #2
Helaas heb ik nog geen reactie gekregen. Heb ik iets verkeerds gezegd of ben ik belangrijke informatie vergeten?



Zojuist kwam ik dit schema tegen. Zou ik op deze manier de Pellet CV op de bestaande ketel kunnen aansluiten?

Ik zit bij dit schema alleen met het probleem dat de pomp (7) na de gas ketel niet zal draaien (= blokkade) wanneer de Pellet CV probeert te pompen. Maar volgens mij kan ik dit verhelpen door de gas CV te overbruggen met een elektrisch klepje dat ik afsluit wanneer de Pellet CV aan het pompen is.
 

Marcn88

  • #3
Zo gaat dat niet werken de pelletkacjhel dient zowel met de aanvoer als met de retou verbonden te zijn voor de cv ketel dit ivm als er een 3wegklep aanwezig is in de ketel deze de waterstroom zou kunnen blokkeren bin beide toestellen dienen er keerkleppen opgenomen te worden om ongewenste stroming te voorkomen, en er dient een voorziening gemaakt te worden om alrtijd doorstroming door de installatie te waarborgen dus een bypassventiel of een altijd openstaande radiator het liefst zonder knop ervan uitgaande dat je pelletkachel geschikt is voor druk systemen, zie advies fabrikant voor benodigde veiligheidsvoorzieningen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu