Pelgrim GVW 555 filter storing

Frits2007

  • #1
Wie kan me helpen? Onze Pelgrim GVW 555 houdt er na driekwart van het programma mee op en gaat onophoudeijk piepen. Als ik de filters schoonmaak wil hij soms de volgende keer het hele programma aflopen, maar dan is het de keer daarna weer raak.

Gisteren heb ik de filters er weer uitgehaald en toen zag ik dat het zwarte zeefje helemaal verstopt zat met witte pulp. Ik heb dat met een tandenstoker eruit gevist, maar dat veranderde niets. Het lijkt er dus op alsof die zeef en de slang (?) die erachter zit verstopt zit. Maar hoe krijg ik dat schoon?

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik heb al heel wat internetpagina's afgezocht, maar nog niets gevonden...
 

Henny

  • #2
Het lijkt er dus op alsof die zeef en de slang (?) die erachter zit verstopt zit.
Achter de Water Indicator (WI) zit geen slang.
Deze WI bestaat uit een gesloten behuizing met en membraam achter het rooster.
Mogelijk zit er nog meer vervuiling tussen het rooster en het membraam.
Je kan eerst de soda methode uitvoeren.
Als dit geen oplossing geeft, demonteer de W.I. en maak deze goed schoon.
 

Frits2007

  • #3
Beste Henny,
Dank voor je antwoord! Ik heb inmiddels met een soort slang die waterindicator schoongeblazen. Daar kwam inderdaad van alles uit en sindsdien doet de machine het weer zonder haperen. Voorlopig doet ie het dus weer.

Maar kun je me - voor het geval dat het weer misgaat - uitleggen hoe ik die WI demonteren? Ik kan er maar heel moeilijk bij.

Alvast veel dank!
Frits
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu