PE folie op bodem in kruipruimte

Gjhelder

  • #1
Beste mede-klussers,

Ik wil de vloer van mijn jaren 20 woning gaan isoleren. De kruipruimte is niet diep genoeg, dus ik moet de houten vloer openmaken en dan van bovenaf het isolatie materiaal aanbrengen.

Nu begrijp uit andere berichten op het forum, dat het verstandig is om PE-folie op de bodem te leggen. De ruimte is redelijk droog en de ventilatie is ok.

Nu twee zit na het lezen van de andere berichten met twee vragen:
1. Is het plaatsen van folie wel slim tegen een steensmuur? Immers is dat de enige weg dat het vocht uit de muur kan

2. In het midden onder de vloer ligt onderslagbalk, waarop de balken van de vloer rusten. Leg ik de folie er tegen aan of moet de folie er onder door? Er overheen lijkt me niet slim bij een houten balk, want dan sluit je hem af.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Gr,Guido
 

Reaven

  • #2
Je brengt de folie aan en slaat hem dubbel tegen de muur maar tot op een hoogte van 10/15cm. Daar maak je hem vast. En inderdaad niet afdekken want dan kan het vocht nergens heen.

Je legt hem dus ook onder de overslagbalk en om doe poeren(?) heen.

Heb het zelf nu net klaar en helpt enorm goed. Ik heb PE van Het zonnige ton als je begrijpt wat ik bedoel. Daar staan ook eventuele instructies voor de DHZ op de site .
 

Gjhelder

  • #3
Reaven, dank voor je input. De onderslagbalk lag op het zand dus daarom kon ik de poeren niet zien. Die hebben we uitgegraven en inderdaad kreeg ik de folie er wel onder. De klus is af! Dank je wel
 

Reaven

  • #4
Graag gedaan en leuk dat je het even terugkoppelt !
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #5
Geen folie aanbrengen
worteldoek kan wel

(folie laat geen water door als het er in komt zakt het nooit meer weg)
 

Reaven

  • #6
Worteldoek heeft geen enkele zin als bodembedekking omdat het alles doorlaat (lucht, damp etc). Je vochtigheid gaat er niet van naar beneden.

Als er af en toe water op het zeil komt verdampt het vanzelf. Google maar eens op bodembedekking zeil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu