Padje maken met Natuursteen

Damper66

  • #1
Ik ga morgen split aanleggen in de tuin. Heb vandaag ook 10 natuursteen tegels van 60x60x3cm gekocht en wil hier een padje maken op het grind/split.
Huidige padje :



Het idee is een padje op grind te maken zoals deze :



nu de vraag; kan ik de 10 natuurstenen zonder cement/mortel plaatsen ? Want de ondergrond is al hard en waterdoorlatend vanwege de split. Er komt zo,n 10-15cm tussen elk tegel.

Of is mortel echt noodzakelijk ?

alvast bedankt.
 

Men55

  • #2
Op internet vind je een goede video die specifiek voor jouw situatie geldt.How To Lay Stepping Stones - DIY .

zonder mortel,heb je grotere kans op verzakkingen,en zeker als je na veel regen met vol gewicht op een rand gaat staan.
 

Damper66

  • #3
Bedankt voor je bericht.
Ik wist wel hoe ze een padje aanleggen maar vroeg me dus ook af of het kon zonder cement of mortelbedje.
Denk dat ik er cement onder ga aanbrengen van zo'n 15cm dan moet het wel goed komen denk ik. Het gaat maar om 9 tot 10 Tegels met een afstand van 15 tot 20cm tussen de tegels.

Maar vroeg me nog altijd af wat er zal gebeuren als ik de tegels gewoon tussen het split zou plaatsen zonder aanpak van het ondergrond.
En anders ga ik zoals gezegd wat cement aanbrengen.
 

Damper66

  • #4
Ik heb een paar zakken Japanse Grind gekocht 2-6mm en dat als bodem gebruikt. Tegels liggen er voorlopig stevig op, eens kijken wat het doet met de tijd maar momenteel lijkt alles goed te liggen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu