Overkapping met dakpanplaten

Ilovebrewski

  • #1
Hey Iedereen,

Ik wil tegen de zijkant van het huis een overdekt gedeelte maken voor de fietsen. Mijn zijtuin is 2,5 meter en er staat een nieuwe schutting waar de ene kant op rust. De andere kant komt tegen mijn gevel. Ik wil hiervoor een balk tegen de muur aan maken en hier kruislinks balken op maken waar direct de stalen dakpanplaten op komen te liggen.
Nu zit ik met de afmetingen van de balken en de maximale maat tussen de balken. Kunnen jullie mij hier mee helpen? De totale lengte wordt 3meter.

Hoor graag jullie reactie.
Gr
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je moet een hoge en een lage kant hebben met platen of wat je wil gaan gebruiken. Geen voldoende helling moet de het geheel naadloos worden.
Vlak zou kunnen maar dan moeten er wel druipranden aan platen zitten. Zo niet dan loopt het water onder de platen horizontaal naar binnen.
Het geheel moet stevig genoeg zijn om een laag sneeuw van ?? cm dik te kunnen dragen.
?? is een getal wat vaste beantwoorders zo uit de mouw kunnen schudden.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Dakpanplaten zijn niet sterk, er moet dus een zelfde dakconstructie gemaakt worden als bij een pannendak.

Kijk hier eerst eens voor u verdere plannen maakt.
 

Ilovebrewski

  • #4
Dankjewel Jan, interessante website. Dacht dat het misschien zonder panlatten zou moeten kunnen :|. Wat betreft de balken hou ik maar de stelregel = overspanning / 20mm is de balkhoogte.
En het dak komt er inderdaad onder een hoek te liggen WgB dus niet vlak ;).
Ik ga ermee aan de slag
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu