Oude of nieuwe scheur?

Lennart001

  • #1
Ik heb m'n huis (2 onder 1 kap) gerenoveerd en de aannemer heeft daarbij de grote werkzaamheden verricht. Nu is bij m'n buurvrouw een heel fijn scheurtje in de bijkeuken aanbouw ontstaan. Er is geen momentopname verricht voor de verbouwing en zij zag dit begin mei bij het dweilen van haar bijkeuken. Dit heeft ze me doorgegeven en half mei is er iemand van de aannemer langs geweest om te kijken. Nadat er niets mee gedaan was, heb ik de aannemer eraan herrinnerd en is er half juni nogmaals iemand anders gaan kijken.
Daar is ook niets mee gedaan en nu wilt de eigenaar aannemer na z'n vakantie (3-4e week augustus) ook gaan kijken...
Hij had er over dat het wellicht een oude scheur zou kunnen zijn. Nu geloof ik best m'n buurvrouw en vind het vervelend dat het zo lang moet gaan duren voor haar.
Een voorgestelde oplossing (door beide personen van de aannemer) zou zijn een stenen dorpel aan te brengen dus de kosten zijn niet extreem hoog.

Mijn vraag: hoe lang is een fijn (misschien 1mm) scheurtje in een oud tegelvloertje nog te herkennen als oud of nieuw?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Haal er een bouwkundige bij en stel eventueel de aannemer schriftelijk aansprakelijk zodat hij zich niet kan beroepen op verlopen van garantie op de werkzaamheden.
Juridische kan hierbij nodig zijn.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
In de basis ben jij als eigenaar verantwoordelijk als er schade ontstaat door werkzaamheden die namens jouw worden uitgevoerd.
Het kan ook anders maar dan moet je dat wel regelen met de opdracht (en uiteraard rekent de aannemer dan een bepaald risico in zijn prijs door.)
ik vermoed dat dit hier niet is gebeurd

Ik zou gewoon zelf de aannemer opdracht geven om het te maken en de kosten dragen
Er zijn geen opnamen gemaakt dus je staat erg zwak als het voor de rechter komt.
waarschijnlijk is er dan ook geen verzekering voor schade aan de belending (verzekering eist opnamen)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Controleer of de scheur groter wordt. 1mm is niets om je zorgen over te maken. Wordt de scheur groter, ga dan op zoek naar de oorzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu