Oude laklaag verwijdern

Klustas

  • #1
Hoi, hoe kan ik het beste een oude laklaag van een oude kast verwijderen zonder dat hij beschadigt? Ik wil de kast daarna in de was zetten. Ik heb een tip gekregen van een glasscherf maar dat is voor mij geen optie (ben al eerder door een glasscherf op de EHBO beland-ben erg onhandig met scherpe dingen!). Ik hoor graag van jullie.
 

H@ns

  • #2
Houtsoort?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3

Klustas

  • #4
Hoi, het is eikenhout.
Ik heb hier ook nog staalwol liggen uit 1979 (!), daar staat ook op dat het oude lagen verwijdert. Is dat mischien wat?
 

H@ns

  • #5
Afbijt die geschikt is voor looizuurhoudende houtsoorten, GÉÉN staalwol op Eiken!!
Rubber handschoenen (zuurbestendig etc.) en schuurspons/schuurwol minerale schuurwol dus!
Inpappen, in laten werken, schrobben!

Best buiten want het is een hele hele smerige klus!

Sterkte.

Ohja; oog en mondbescherming tijdens schrobben dragen! ! ! ! !
 

Klustas

  • #6
Nou, ben ik blij dat ik eerst dit berichtje gepost heb, want staalwol was het eerste wat ik zou proberen. Bedankt voor je antwoord!
Een deel van de kast is vurenhout maar dat is niet waar de lak op zit, kan dat tegen dat afbijtmiddel mocht het er per ongeluk op komen?
Gelukkig is het mooi weer, kan ik lekker buiten zwoegen.
 

H@ns

  • #7
Vuren krijgt hoogstens een wat meer verouderd uiterlijk, beetje geloogd grenen. Past dus prima bij een oude kast :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu