Oude glitsa laag

1klaas1

  • #1
Ik zie veel berichten welke gaan over het gebruik van verf/lak over oude glitsa lagen. Deze berichten zijn zo oud. Misschien zijn er nu andere produkten voor handen die beter zijn.
Op de trap hebben we oude glitsa lagen zitten (met spiritus verdunbaar, eiglans)
De laklaag ziet er nog goed uit. Op de site van glitsa zie ik dat ik hier de nieuwere trappenlak over heen kan gebruiken. Parketlak PT kan er misschien ook op.
Ik ben alleen niet zo overtuigd van de nieuwe waterverdunbare lakken. En hoe veel zou ik moeten schuren. Moet de oude laag er helemaal vanaf.
Zou ik hier een sikkens parquet lak over heen kunnen schilderen. Of moet ik bij glitsa blijven.
Wie kan mij advies in deze geven.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je kan natuurlijk gewoon een trede proberen en eens kijken hoe het houd. (afschuren kan altijd nog)

mijn ervaring met de huidige lakken is overigens uiterst positief qua duurzaamheid

en ook dat je niet een week in de stank zit is een verademing
 

1klaas1

  • #3
Ja, inmidddels ook bedacht om iets op klein vlak uit te proberen. Duurzaamheid zal pas blijken na een langere tijd.
Is glitsa dan het beste produkt hiervoor ? Altijd tevreden geweest met het oude spul. Jammer dat het niet meer te krijgen is. Wel een week in de stank maar jaren geen omkijken naar.
Of kan ik beter overstappen naar ander merk ? Op waterbasis dan wel.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu