Opnieuw isoleren wand naast schuifpui.

Erwin_83

  • #1


Na het plaatsen van de schuifpui ben ik toe aan het isoleren van de (bestaande) wand naast de schuifpui.

Van binnen naar buiten was het:
Fermacelplaat, folie, steenwol, asbest cement plaat op/in een houten frame (prefab binnenblad) en buitenzijde metselwerk.

De fermacelplaat en de folie zitten er nog op het aangepaste houten frame. De steenwol en asbest zijn weg. Het metselwerk is verder uitgetand om de asbest platen los te kunnen maken.

De balken zijn 9 cm breed, dus ik heb 9 cm dikte om opnieuw te isoleren.

Zelf zit ik te denken om er PIR platen in te maken en rondom af te purren zodat ze aansluiten op het houten frame.

Is dit verstandig? Kan ik het hout aan het kant van het metselwerk zo laten, of is het beter hier nog een folie of iets over te maken?

De ruimte tussen de balken is links 36 cm, rechts 9 en 23 cm. Hoogte 245 cm ongeveer.

Onder de schuifpui wil ik (geisoleerde)kantplanken maken.

Na het isoleren komt het metselwerk weer terug, met aansluitpunt voor verlichting, wcd en waterkraan. De kruipruimte ventilatie word ook verplaatst.

Eventueel nog meer dingen om op te letten ?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Van binnen naar buiten denken. Van warm naar koud. Geen folie aanbrengen aan de koude kant van een materiaal.
 

Erwin_83

  • #3
Dus het houten frame kan onbeschermd blijven aan de kant van de spouw?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ja, de damprem zorgt ervoor dat er in de warmtestroom minder vocht naar richting buiten gaat. Neem aan dat het houten frame voorbij de damprem staat.
 

Erwin_83

  • #5
Ja, fermacel en dan folie en dan de balken waar ik de PIR platen tussen wil maken.

Kan het nu goed doen zonder metselwerk ervoor, naderhand kan ik er niet meer bij.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Moet goed gaan.
 

Erwin_83

  • #7
Bedankt voor de info, bij gelegenheid ga ik ff pir platen shoppen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu