Oplegslot past niet

Thehog

  • #1
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuw 2** veiligheids oplegslot gekocht van het merk LxxS, maar nu blijkt dat het gat in de voordeur (met diameter 3 cm) te ver van de rand af zit. Het midden van het gat zou 5 cm van de rand af moeten zitten, maar dit zit 6 cm van de rand af.

Wat kan ik hiermee het beste doen? Zijn er misschien oplegsloten in diverse maten?
Het gat verder naar de rand uitboren/raspen kaan ook natuurlijk maar dan zit de cilinder niet goed meer.... Het slot kost meer dan honderd euro dus de veiligheid wil ik wel behouden!

Dank voor uw antwoord!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wie een slot wil vervangen moet rekening houden met de "doornmaat", de afstand van het hart van de cilinder tot de buitenrand van de deur. Klopt de doornmaat niet, dan moet normaal gesproken de deur worden aangepast. Tenzij u kiest voor de ........., het oplegslot met verstelbare doornmaat.

Als ik op de site van genoemde leverancier kijk, dan bestaat er dus sloten met "verstelbare doornmaat".

Er staan jammer genoeg geen details, maar misschien dat je met wat zoeken het juiste slot kunt vinden.

Ik denk dat dat is wat je nodig hebt.
 

Amdusias

  • #3
Andere slot kopen , desnoods voor een andere merk, die wel de juiste afstand heeft.
Bij aankoop kun je altijd op de doos de maten van de slot terug vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu