Ophogen ongelijke vloer

Wokkel

  • #1
Ik heb een vraagje.

In mijn huiskamer heb ik in de helft van de kamer een gedeelte waar een muur heeft gestaan.

Ze hebben lang geleden die muur eruitgehaald en nu loopt de vloer af waar die muur heeft gestaan. Het is zeker 4 cm afloop en enorm ongelijk.

Ik wil een laminaat vloer gaan leggen maar nu is mijn vraag of ik dat hoogteverschil kan oplossen met een ondervloer van platen?
Of moet ik die vloer glad laten maken?

Het liefste zou ik kiezen voor de ophoging met ondervloer.
Kan iemand mij advies geven?
groetjes en alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hallo Wokkel,
Vraagje; loopt die vloer langzaam af over de hele lengte/breedte of in één keer 4 cm lager waar de muur heeft gestaan en verder vlak :?:
Graag een berichtje terug.
 

Wokkel

  • #3
hi hallo,
De vloer loopt vlak af.
Ik heb het idee dat ze dat gat in de vloer van die muur die er stond hebben opgevuld met cement en niet gelijk hebben gemaakt. Eerst komt er een kleine ophoging, paar millimeter en dan loopt hij vlak af tot ongeveer 4 cm.
groetjes
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Hai Wokkel,
er zit m.i. niets anders op dan die verhoging van een paar millimeter er af te hakken of slijpen en dan alles uit te vlakken met egaline, zorg ervoor de vloer goed op te ruwen en indien nodig te ontvetten.
Een bouwmaterialenhandel is meestal goedkoper met de egaline dan de bouwmarkt.
Misschien hebben ze ook nog tips voor een toevoeging zodat het wat minder duur wordt, ik weet natuurlijk ook niet alles.

Veel succes.
 

Wokkel

  • #5
hi hallo,

bedankt voor je advies jan, ik was nog niet op het idee gekomen om die bult af te slijpen, een goed idee.
En daarna dan mooi egaliseren.
hartstikke bedankt voor je tip.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu