Ophangen zonnescherm - achter het plaatwerk

Rob G

  • #1
Mijn schoonmoeder wil een zonnescherm ophangen. Aangezien alle buren ook een zonnescherm hebben, en er zelfs een heeft gezeten lijkt het mij in eerste instantie prima mogelijk om dit op te hangen. Ik heb alleen sterke twijfels over hoe hij moet worden opgehangen.

Het zonnescherm komt aan de 'gevel boven het balkon'. De geven bestaat echter volledig uit kozijn met deur en raamwerk. Hierboven lijkt een soort met trespa afgewerkt boeideel te zitten, zie de onderstaande foto's.


Bij alle naastgelegen woningen zit hiertegen het zonnescherm bevestigd, bij de buurman is dan een scherm met knikarmen (de foto met het oranje uitvalscherm is bij de andere buurman). Ik had dan ook verwacht dat achter de witte trespa platen iets stevigs achter zou zitten, het plafond in de woning bestaat uit kanaalplaten dus ik verwachtte eigenlijk dat ik die wel snel zou tegenkomen.
Het boeideel bestaat echter uit een plaat trespa met daarachter ca. 22mm hout. Ik heb op een paar locaties door dit hout geboord maar komt alleen maar holle ruimte tegen. Als de trespa plaat wordt verwijderd is van buitenaf is ook niet te zien of en waar het hout precies aan bevestigd zit.
Bijkomend geval is dat de beugels erg kort zijn, ca. 12 cm.

Ik heb hiervoor al aangevraagd of er ook grotere beugels zijn, anders zullen we deze zelf moeten (laten) maken.

Mijn vraag is;
Kan ik nog verwachten dat er ergens achter het plaatwerk een voldoende stevig punt voor verankering te vinden is, en zo ja hoe kom ik daar achter?
Zijn er nog (creatieve) tips om hier een knikarm zonnescherm aan te hangen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu