Onregelmatig gebeitst?

Jessica3

  • #1
Ik heb mijn grenen bed helemaal blank geschuurd en daarna 1x gebeitst met een transparante wit-achtige beits (ik wil namelijk graag de nerven van het hout mooi naar voren laten komen).

Ik heb het bed zover mogelijk uit elkaar gehaald, maar het hoofdeind en voeteneinde kan niet verder uit elkaar.

Sommige (rechte) stukken zijn erg mooi geworden, maar vooral in de hoeken (waar je moeilijk maar één kant kan opschilderen) is het lelijk. Te veel lagen over elkaar, denk ik, omdat het heel snel opdroogt. Ook zijn er plekken op de rechte stukken die niet goed gedekt zijn.

Ik heb gebeitst met een roller en een kwast.

Mijn vraag is: Hoe beits ik mijn bed mooi egaal? En hoe haal ik nu, de niet egale plekken weer weg?

Alvast bedankt!
 

Fiesiekus

  • #2
Weer opschuren en snel een aantal lagen beits aanbrengen; d.w.z. de banen "nat in nat" aanbrengen. Uiteraard tussen de lagen laten drogen.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #3
Mooi inkleuren doe je soms beter met bvb verdunde grondverf in de gewenste kleur. Opzetten met de kwast en weer wegvegen met een doekje.
Als alles naar wens is, gewoon een paar lagen acrylvernis erover en gedaan.
Die acrylbeitsen zijn soms zeer lastig te plaatsen zonder aanzetten.
 

Jessica3

  • #4
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben van plan het bed weer bij te schuren en dan nog een poging te wagen met m'n beits, maar dan wat sneller.

Ik ben maar een student, dus weer nieuwe verf kopen en deze dure beits laten staan is geen optie :wink: haha!

Als ik het eerder had geweten had ik het gedaan zoals Mwdecor aanbeveeld :idea:

Wordt vervolgt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu