Onderdeel aansluiting tara stopkraan

Freek007

  • #1


Bij mijn viergatsbadkraan van Dornbracht heb ik het onderste onderdeel in bijgevoegde afbeelding niet. Als ik dit onderdeel opzoek dan vind ik het alleen terug als een deel van de stopkraan Tara van Dornbracht, maar het oderdeel heet zelf geen naam en/of onderdeel ummer. Zelf het kunststof dopje van vier euro heeft een code, maar dit grotere onderdeel niet. Heeft iemand enig idee hoe dit onderdeel heet en waar het te krijgen is? Bij onderdelensites willen ze mij de hele stopkraan (4 onderdelen) verkpen, maar da
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welk onderdeel precies ?
Het onderste gedeelte op de tekening is toch onderdeel van de kraan ?
Of bedoelt u onderdeel no. 3, dat is een gewoon bovenstuk met keramische schijf dat op de meeste kranen zit.
 

Freek007

  • #3
Het niet-genummerde, onderste onderdeel op de afbeelding.
Dat schrief je dus aan de onderkant van de badrand om de dóór de badrand heengestoken drie genummerde onderdelen. Vervolgens kun je aanvoerleiding water en een verbindingsleiding naar de kraan op dat vierde onderdeel aansluiten.

Maar ik weet dus niet of dit een specifiek Dornbracht ondrdeel is of misschien een universeel onderdeel wat iedere kranenboer in huis heeft.

Zou dus graag weten of iemand het herkend.

Ik heb het onderdeel iig niet en zou het graag ergens willen kopen.

Mvg,
Freek
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik denk dat dit een integraal onderdeel is van de complete kraan en niet los te koop.
Waag eens een mailtje naar de fabrikant, als die een beetje service geeft kunt u bij hem dit onderdeel kopen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu