Onbehandelde schuur schilderen

Johan_PG

  • #1
Het houtwerk van mijn schuurtje is deel geschilderde door de vorige bewoners en deels niet.
Schilderwerk is in slechte staat, dus tijd voor een verse verflaag. Hier de verf grondig verwijderen en schuren en ontvetten lijkt mij de juiste werkwijze.
Maar wat is verstandig als het gaat om het onbehandelde, grijze hout op de gevels?

De beplanting is nu kort afgezet door de gemeente dus ik heb nu de kans om er goed bij te komen.

 

De Bob

  • #2
U kan met een HD spuit op redelijke afstand, eerst de grijze aanslag verwijderen.

Dan na het drogen de procedure die u al aangaf.

Schuren/gronden/zonodig plamuren/schuren/gronden/tussen schuren/aflakken. 1 a 2 keer

U kan ook met een dekkende buitenbeits alles behandelen. 2 a 3 keer.
Ligt aan de inzuiging
 

Johan_PG

  • #3
Bedankt voor de heldere reactie Bob!

Het hout (geraamte) blijkt echt zo slecht dat ik eigenlijk twijfel of dit nog wel de investering waard is om op te knappen. Het metselwerk vertoont na nadere inspectie ook grove scheuren door verzakking.

Misschien maar overwegen om het in zijn geheel weg te halen.

De berging staat tegen een andere, officiele, berging aan 'gemetseld'. De verbindingsvoeg is al helemaal doorgescheurd aan de achterzijde met zeker 3cm ruimte door de verzakking. Helaas heeft de vorige bewoner bedacht de buitenwand van de officiele berging wit te verven (nu dus de binnenwand van de verzakte berging). Ga er niet van uit dit die verf nog te verwijderen is, dus twijfel erg wat ik er mee moet doen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu