Niveau verschil riolering

Reja

  • #1
Hallo,

Wij willen in de schuur achter in de tuin (15m) een praktijkruimte maken.
Het aanleggen van de infrastructuur is geen probleem allen de riolering wel. Onze tuin loopt namelijk af. De riolering, die achter de woning eindigd, zou als ik deze doortrek de verkeerde kant oplopen.
Een oplossing zou zijn om een put te maken direct achter het huis, daardoor weer op de goede diepte te komen en vanuit de schuur de riolering daarop uit te laten komen. In de put komt dan een vuilwater dompelpomp die het afvalwater overhevelt in de bestaande riolering.
Iemand nog een andere (goedkopere) oplossing ?
 

Pepjo

  • #2
Sanibroyeur in de nieuwe praktijkruimte plaatsen.
 

Reja

  • #3
Heb ik al naar geinformeerd. Een sanibroyeur mag alleen maar verticaal omhoog pompen. In mijn situatie zou hij schuin(3%), over een lengte van 15m omhoog moeten pompen.
 

Pigion

  • #4
Wat is het hoogteverschil dat moet worden overwonnen. Als het niet teveel is, kan je overwegen de vloer van de toiletruimte hoger te maken. De afvoer komt dan ook hoger en misschien heb je dan genoeg verval.
Pigion
 

Fiesiekus

  • #5
Reja schreef:
In mijn situatie zou hij schuin(3%), over een lengte van 15m omhoog moeten pompen.
Schat zo 45 - 50 cm?
 

Fiesiekus

  • #6
Reja schreef:
Een sanibroyeur mag alleen maar verticaal omhoog pompen.
Eerst een stukje verticaal en daarna horizontaal. Het apparaat merkt die overgang niet. Overigens vraag ik me af waar dat verticale vandaan komt, ik heb het niet op de site van de broyeur kunnen vinden. En in veel huizen/badkamers ga je toch horizontaal weg met je afvoer?

De broyeur zijn ook al ingebouwd in een frame voor zwevend toilet te koop. Toch gunstig, er zijn broyeurs die een afvoer van 32 mm hebben, vergelijk dat eens met een 110 mm pijp over 15 meter.
 

Reja

  • #7
In een badkamer laat je met een verloop van 1% de afvoer aflopen naar een verzamelpunt. daar plaats je een broyeur die volgens de installatieschema's eerst verticaal omhoog moet pompen.
Kijk maar op deze link (niet meer werkend)
 

Fiesiekus

  • #8
Eerst verticaal, daarna horizontaal, figuur 7 c of 7d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu