Nieuwe zandcement vloer.

Ambidexterity

  • #1
Vanaf volgende week ga anderhalve week ik niks aan mijn verbouwing doen, dus ik wil einde deze week de zandcement vloer gaan maken, kan het lekker rustig drogen voordat ik volgende jaar mijn grote voeten er weer opzet.

Op de paar maanden oude betonvloer komt 4cm PIR en vervolgens ±10cm zandcement. De oude vloer heeft ook als bovenste laag zandcement.

Tussen de muur en de nieuwe zandcement laag komt kantstrook. Ik neem aan dat het beste is om tussen de nieuwe en oude vloer een dilatatievoeg te maken. Kan ik deze kantstrook ook gebruiken om dit er tussen te doen? Later als het droog is een bovenste laagje weg snijden en kitten dacht ik dan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er ondervloer op komt met laminaat.

Heeft het nog nut om een cement papje te maken en de oude beton aan te branden op de plek zoals aangewezen in mijn tekening?

[edit]
Nog een kleine aanvulling, het is de bedoeling dat er uiteindelijk vloerverwarming wordt in gefreesd.

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Nee, die naad moet natuurlijk verticaal lopen. Het is nou net om de scheur op die plek te voorkomen.

Ik snap je werkvolgorde niet. Waarom niet meteen de vloerverwarming in de vloer maken?
 

Ambidexterity

  • #3
Ik begrijp niet wat je bedoeld met "Nee, die naad moet natuurlijk verticaal lopen"

Wat betreft die vloerverwarming, ik snap dat de werkvolgorde anders is dan gebruikelijk, alleen het stukje nieuwe vloer is 2m breed x 1,3 diep. de rest van de eetkamer, keuken en woonkamer moet ook worden gefreesd, dus ik dacht dat het dan handiger zou zijn om alles in een keer te frezen aangezien dat maar een klein stukje is.
 

Ambidexterity

  • #4
O, wacht even, je bedoel denk ik het stukje waar ik het over aanbranden hebt?

Wat geel is bedoel ik kantstrook mee.


Dus eigenlijk kom de zandcement los te liggen tussen de kantstroken en op de PIR platen, is dat goed zo?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Klopt. Een verticale naad is uiteraard nog beter, maar dit kan ook.

Als de rest ook gefreesd wordt, heb ik niets gezegd ;)
 

Ambidexterity

  • #6
Bedankt, nu even de hoeveelheid zandcement uit rekenen en dan gaan we er voor :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu