Nieuwe muur koppelen aan bestaande muur

Maurice.1

  • #1
Hoi,

Ik ben bezig een aanbouw te maken aan een bestaande woning via een aannemer. Deze is falliet gegaan vorige week en nu zit ik met de gebakken peren. Een andere aannemer is komen kijken en nu is dus vanalles niet goed wat de failliette aannemer gemaakt heeft. Daar heb ik wat vragen over.

Er moet een verbinding komen tussen de buitenmuur van de bestaande woning en de binnen en buitenmuur van de nieuwe aanbouw.

Moet de nieuwe binnenmuur nu gewoon tegen de oude buiten muur worden aangezet en de nieuwe buitenmuur worden ingeslepen in de bestaande oude muur om een koudebrug te voorkomen?

Verder de vraag, als ik kanaalplaten leg met isolatie op een muurtje welke opgemetseld is op een fundering, moeten de platen dan in de cement gelegd worden op dat muurtje of kunnen ze gewoon los liggen?

grt Maurice
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Huur een bouwkundige in die gaat kijken wat wel en niet goed is, eventueel kunt u samen met hem en de aannemer om de tafel gaan zitten en een plan maken zoals het uitgevoerd moet worden.
Dit kan u veel ellende besparen.
 

Maurice.1

  • #3
Hoi,

vandaag hard in de weer geweest, aannemer hiergehad, constructeur hiergehad en samen een plan gemaakt. Gaat hopenlijk allemaal goedkomen. Nu wachten op de currator.

Grt Maurice
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Goed bezig, en eh, die curator die was toch bezig bij de failliete aannemer ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu