Nieuwe gestucte muren verven

Puerco

  • #1
Beste mensen, naar aanleiding van de vorige bruikbare tips, hoop ik op wat hulp met het volgende.

In mijn nieuwe huis worden op dit moment alle muren en plafonds opnieuw gestuct. Ik wil deze straks het liefst gewoon met latex of Farrow & Ball muurverf gaan schilderen.

Ik heb nu begrepen dat er problemen zijn om nieuw gestucte muren te verven en dat er dan eerst gekit moet worden of zo. Met andere woorden, waar moet je aan denken als je vers gestucte muren gaat sauzen?
 

Arie

  • #2
hallo,

Is het een nieuwbouwhuis of gerenoveerd,

Ik heb zelf net een gerenoveerd huis laten stuccen en overal nieuwe koplatten opgezet. Kk weet het koplatten zetten kan ook voor het stuccen maar dan vind ik de afwerking niet mooi.

Maar als je het dus naderhand doet kan je de naden en kieren nog kitten met acrylaatkit. Als je er daarna overheen schildert zie je er niets meer van, als je na het verven kit blijf je de kit zien.

Ik heb zelf uit voorzorg al mijn muren na net stuccen nog eens voorgestreken voor het verven, omdat nieuw stucwerk sterk zuigt, als je dat niet doet, heb je kans dat je verf gaat vellen en eigenlijk niet goed hecht aan de ondergrond, is mij verteld door onze stuccer :mrgreen:

succes
 

H@ns

  • #3
Gewoon schilderen maar!
er is echt geen enkel probleem hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu