Nieuwbouw, egaline?

HSB84

  • #1
Ons nieuwbouwhuis wordt eind dit jaar opgeleverd. Voor de verhuis hoeven we alleen nog maar te schilderen en de vloer te leggen. Het eerste idee was om gewoon clickpvc op een dunne ondervloer te leggen, maar ik twijfel.

Wel of geen egaline aanbrengen op alle verdiepingen? Naar verwachting hoeven we op de begane grond en 1e verdieping verder niks meer te doen qua gaten boren (ligt ook v,oerverwarming in), maar op zolder zullen we op termijn mogelijk nog wel in de dekvloer moeten zijn (geen vloerverwarming).

Is egaline aanbrengen makkelijk zelf te doen als je geen ervaring hierin hebt?

Laten doen is geen optie, is gewoonweg te duur (of we moeten op andere posten besparen). Het gaat om zo'n 55 m2 begane grond, 35 m2 verdieping en 23 m2 zolder. Totaal zo'n 113 m2 dus. En dat tegen 10-15 euro de m2 wordt een duur geintje..

Of gewoon alles simpel houden en de ondervloer gewoon op de dekvloer leggen?

Wat doet egaline trouwens, als de vloer nog niet droog genoeg is? En welke invloed op vloerverwarming?
 

Marcn88

  • #2
Waarom zou u de vloer dan nog willen egaliseren, je mag er toch vanuit gaan dat de afwerkvloer er netjes in ligt zonder hobbel en bobbels
 

HSB84

  • #3
Omdat ik begrepen heb dat een dekvloer niet per definitie vlak is en dat de vloer alsnog erg kan verzanden/vergruizen, waardoor alles op een moment kan gaan hobbelen?

Ik moet eerlijk zijn, ik heb nog nooit een verse cementdekvloer gezien en ik weet dus niet hoe gruisvrij dit is en of je dit snel kapotloopt..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als de dekvloer niet goed is aangebracht moet de aannemer het opnieuw doen, u hebt garantie op het werk, dat risico zal hij niet nemen.
Click pvc kan met een dunne ondervloer gewoon gelegd worden, losse korrels van cement eerst goed verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu