(nieuw) plat dak lek

Maro

  • #1
Ik zit met een groot probleem.
Het platdak van onze garage hebben wij in mei j.l. laten renoveren.
Er is nieuw underlayment op gegaan en daarboven op epdm (geföhnd).
(Achteraf hebben wij zeer veel spijt dat er geen isolatieplaten geadviseerd zijn door de dakdekker want nu ligt er dus totaal geen isolatie op.)
Al snel zagen we aan de binnenkant van de underlayment (ín de garage dus) dat er een lekkage was, dat heeft de dakdekker ( maar liefst 2 keer) gerepareerd.
Daarnaast hebben we bij regenval grote watervlekken op de buitenmuur, vooral bij de naden van de daktrim. Daarom heeft de dakdekker de daktrim (ook weer 2 keer voor geweest) nogmaals afgekit. Maar weer zien we natte vlekken op de buitenmuur, waarvan één hele grote.
Onlangs heb ik hem weer gebeld omdat het lijkt alsof de daktrim iets omhoog is gedrukt. Ik zag (eigenlijk nu pas) dat de daktrim eigenlijk te smal is naar mijn idee, want je kunt duidelijk zien waar de andere gezeten heeft en de bovenste stootvoegen zijn zichtbaar, waar bovendien wat voegsel uit is.
Hij heeft toegezegd dat hij een bredere daktrim komt plaatsen, maar ik weet als leek zijnde niet of dit afdoende is. Ik ben bang dat er inmiddels vocht is gekomen tussen het epdm en het underlayment.
Kunt u mij a.u.b een advies geven hoe ik dit moet aanpakken, want ik heb er totaal geen vertrouwen meer in en voel me zwaar gedupeerd.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U zult toch met de dakdekker in overleg moeten gaan, hij moet garantie op zijn werk geven.
Lukt het niet dan via de geschillencommissie uw recht halen.
Is hij daar niet bij aangesloten dan zult via een advocaat en eventueel een gerechtelijke procedure moeten afdwingen dat het goed gemaakt wordt.

Overigens valt uw vraag buiten de doelstelling van het forum, er gaat dus een slotje op, veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu