Nieuw konijnenhok

Remcobas

  • #1
Beste mensen,

Ht vorige hok had ik gemaakt van hout dat geschilderd moet worden, aangezien ik niet zo'n schilder ben dus niet zo'n hele slimme keuze... :lol:
Om die reden ben ik een nieuw hok aan het ontwerpen wat gemaakt moet gaan worden van tuinhout. Voor de dichte delen wil ik gebruik maken van rabat delen met messing en groef. Heeft iemand voor mij een doorsnede van een rabat deel waar maten bij staan? Ik ben redelijk handig maar ik moet vooraf wel echt alles in detail uittekenen in 3d, om die reden wil ik graag de rabat delen exact uitwerken. Uiteraard zal ik de autocad tekening later delen voor de liefhebbers. Het wordt trouwens een flink twee verdiepingen hok.

Ook zoek ik nog een oplossing om het hok straks te kunnen stellen in hoogte. Ik kan er dan voor zorgen dat het hout niet op de grond staat, maar dat het als het ware een paar millimeter boven de grond zweeft in verband met levensduur. Ik zat zelf te denken aan draadrijzer met daaraan twee moeren, maar ik weet niet of dat handig is.

Ik hoor het graag.

Remco
 

Tiho

  • #2
Je kunt koppelmoeren halen, deze zijn langer dan gewone moeren. Meet ze buitenwerks en boor deze maat onder in de poten. Beetje constructielijm eraan en erin tikken. Hier kun je bouten indraaien.

Als de poten dik zijn kun je ook plaatjes laten maken met aan de buitenpunten een gat van bv. 4,5 om in de poot te schroeven. In het midden een gat van 15 en daarop een moer van m14 gelast. De moer kun je boven houden, even ruim boren met een speedboor in de poot.
Wel iets duurder ook degelijker.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Neem wel rvs tegen roesten, want konijnenz.... is agressief.
 

Splinter77

  • #4
Je kunt ook de bodem verhogen bvb met 3cm en dat je er gewone tegels onder legt van 4 cm dan zweeft je kooi ook en dan er geen water in trekken is e mijn ogen de goedkoopste oplossing
 

Tiho

  • #5
Dat stelt alleen wel wat lastiger als je straatwerk ongelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
1

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu