Nieuw dak leggen

Feestman

  • #1
Beste klussers,

Thuis heb ik sinds jaren een achterbouw die tientallen jaren geleden fungeerde als een sanitaire werklplaats. Het gebouw is 12 meter breed en 18 meter lang en heeft een gelijkvloers en bovenverdieping. Op de bovenverdieping zijn stalen dragers geplaatst die een dak dragen (Asbest-platen). Maar deze platen zijn door en door versleten en lekken water. Tijd voor vernieuwing! Ik zou de stalen constructie en de dakplaten willen verwijderen en er een houten constructie plaatsen met nieuwe dakbekleding. 1. Voor de lekken te stoppen 2. Het gaat een leefbare ruimte worden dus voor minder obstakels (bij het stalen frame zitten de dragers deels horizontaal op een hoogte van 1.5m) 3. Om alles netjes te isoleren.

Welk is de beste oplossing? De steunmuren van het dak komen 1.5m hoger dan de 'verdieping'. Waar moet ik steunen zetten verticaal? om de hoeveel meter? Welke houtsoort gebruik ik het best?

Graag had ik hier wat meer info over gewild.

Met vriendelijke groetjes,
Olivier.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Graag had ik hier wat meer info over gewild.
Wij ook en dan liefst een tekening en een of meer foto's.
Afbraak van een asbest dak is vergunningplichtig en een nieuw dak maken waarschijnlijk ook, daar zult u toch tekeningen van moeten maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu