Netwerkkabel door buis telefoon aansluiting

Bandy

  • #1
Mijn idee was om de kabels van de telefoon aansluiting in ons huis (bouwjaar 1982) te verwijderen en netwerkkabels te trekken.

Nu heb ik inmiddels met veel moeite ( zaten stevig vast) de telefoon kabels kunnen verwijderen. Het probleem is nu dat bij het doorvoeren van mijn trekveer deze na enige tijd bij iedere poging op dezelfde plek(lengte) vast loopt.

Ik had verwacht dat alle aansluitingen direct met elkaar verbonden waren? 2 aansluitingen zitten in dezelfde muur (middelste en onderste verdieping) de andere zit in de andere 'buitenmuur'

Heeft iemand tips om dit alsnog te kunnen laten slagen?
 

Marcn88

  • #2
U had de nieuwe kabel beter meteen aan de oude kunnen knopen maargoed dat gaat nu niet meer, u kunt de trekveer invoeren met een veerpomp en kijken of het dan wel wil
 

DerBart

  • #3
Is het een metalen trekveer? Die zijn wat sterker dan kunststof. Je kunt proberen eerst siliconenspray in de buis te doen en dan pas de trekveer. Loopt de veer vanaf beide kanten vast? Kun je hem laten kletteren op het punt waar hij vastloopt?
 

Bandy

  • #4
Omdat het me niet lekker zat het even een uurtje laten rusten en vervolgens met wat extra irritatie nog eens geprobeerd. Je raadt het al, nu lukte het wel...

Volgens mij zit er ergens een haakse bocht waar mijn veer moeite mee had ..na enkele keren flink duwen en heen en weer ging hij er doorheen.

Bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu