Net gestucte buitenmuur sauzen?

Sanjuud

  • #1
Mijn gemetselde buitenmuur is net gestuct, alleen nu wil ik hem sauzen in een kleurtje!
Hoe lang moet ik wachten alvorens de sauslaag op te brengen???

Bvd Sander
 

Sanjuud

  • #2
Ook is er nog een probleem dat er vocht optrekt vanuit de fundering zo'n 20 centimeter boven de bestrating uit, dit wordt nooit droog, hoe groot is de kans dat de stuclaag er af knapt. (niet drijfnat maar klammig)
de stuclaag is gemaakt van kalkmortel met delen potland.

BVD
 

Sanjuud

  • #3
Onze schuurmuur is gestuct, maar er is een probleem, er trekt vocht op vanuit de fundering zo'n 20 centimeter boven de bestrating uit, dit wordt nooit echt droog, hoe groot is de kans dat de stuclaag er af knapt. (niet drijfnat maar klammig)
de stuclaag is gemaakt van kalkmortel met delen potland. En met welke verf saus ik de muur???

BVD
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
De keer dat ik er mee te maken had adviseerde de stucadoor me om zo'n 6 tot 8 weken te wachten met sauzen.
Ik heb er vervolgens een goede kwaliteit muurverf opgezet. Die is er niet meer afgeknapt voordat er jaren later een spouwmuur voor is gezet.
Voor de onderzijde heb ik een zwarte laag opgezet, weet niet meer wat het precies voor middel was. Maar ga naar een goede verfvakhandel en laat je adviseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu