Nest V3 op Vaillant ecoTEC plus VHR

VanDaal

  • #1
Ik heb een "Vaillant ecoTEC plus VHR NL 35-38_5-5 HR Combiketel" hangen en daaraan hing een Honeywell Modulation thermostaat. Vandaag heb ik geprobeerd om mijn Nest V3 aan te sluiten.

Situatie vooraf:


Vervolgens heb ik:
- De rood en blauwe kabel in de OpenTherm module links losgehaald. Die kabels liepen, via die grijze kabel, naar de thermostaat.
- De kabel onder de ketel doorgeknipt.
- Eerst de uiteindes verbonden; de ene met de Nest thermostaat (HL T1 en T2) en de andere met de CV ketel (HL OT1 en OT2
- Toen dat niet werkte, heb ik de kabel tussen de HL en de Nest losgemaakt (= draadloos)
- Zojuist heb ik de witte connector op de OpenTherm module een plek naar beneden gezet

Maar nog steeds kan Nest geen verbinding maken met de HeatLink.

Huidige situatie:
 

Marcn88

  • #2
De nest maakt geen verbinding met de heatlink dit is dus niet tussen de heatlink en de cv ketel. Had u al geprobeerd om d3 nest handmatig an de heatlink te koppelen de code hiervoor staat op de heatlink zelf
 

VanDaal

  • #3
Thanks! Dus je zegt dat de HeatLink wel goed is aangesloten op de CV ketel? Dat zou kunnen namelijk. Ik kan namelijk ook via de HeatLink, door op de middelste ronde knop in te drukken, de CV ketel handmatig aan en uit te zetten.

Ik heb geprobeerd om de HeatLink handmatig te koppelen door de reset functie van de HeatLink te gebruiken (10 sec ingedrukt). Echter, als de HeatLink opstart, gaat deze meteen weer naar het gele lampje, terwijl dit naar blauw moet om opnieuw verbinding te maken met de Nest thermostaat.
 

Marcn88

  • #4
De heatlink knop langer ingedrukt houden om hem in koppel modus te krijgen
 

VanDaal

  • #5
Yes, heb ik gedaan. Verbinding is tot stand gebracht! Dus de aansluiting op de foto's hierboven was prima.

Thanks!
 

Sebas-r

  • #6
Hi @VanDaal!

Hartelijk bedankt voor je heldere uitleg en de foto’s! Ik heb precies alles opgevolgd en het ziet er allemaal precies hetzelfde uit. Alleen krijg ik geen stroom in mijn heatlink, en daarmee ook niet in mijn thermostaat. Heb jij, of iemand anders enig idee hoe dit kan? Zodra ik de thermostaat weer direct aansluit op de blauwe en rode kabel die OT1 en OT2 ingingen krijgt de thermostaat wel stroom.
Heeft dit wellicht iets te maken met blauw en rood draad dat verkeerd om in de heatlink is gestopt? Had nu blauw in OT1 en rood in OT2.

hieronder zie je mijn voor foto! Na foto was nagenoeg gelijk aan die van VanDaal!

57A3D6E9-BEE1-4C2E-9106-9D567B7B7748.jpeg
 

VanDaal

  • #7
Hartelijk bedankt voor je heldere uitleg en de foto’s! Ik heb precies alles opgevolgd en het ziet er allemaal precies hetzelfde uit. Alleen krijg ik geen stroom in mijn heatlink, en daarmee ook niet in mijn thermostaat. Heb jij, of iemand anders enig idee hoe dit kan? Zodra ik de thermostaat weer direct aansluit op de blauwe en rode kabel die OT1 en OT2 ingingen krijgt de thermostaat wel stroom.
Heeft dit wellicht iets te maken met blauw en rood draad dat verkeerd om in de heatlink is gestopt? Had nu blauw in OT1 en rood in OT2.

hieronder zie je mijn voor foto! Na foto was nagenoeg gelijk aan die van VanDaal!


Ik zal als donderdag weer thuis ben, eens kijken hoe de aansluiting bij mijn HeatLink er uit ziet. Ik weet het even niet uit mijn hoofd. Ik neem dat de HeatLink wel stroom krijgt via de stekker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Marcn.88

Vaste Beantwoorder
Moderator
  • #8
Aan de heatlink dient een eigen stekker met snoer te worden gezet deze dient dus te worden voorzien van 230 volt
 

Sebas-r

  • #9
Aaa dat zou weleens het probleem kunnen zijn maar hoe komt mijn thermostaat zelf dan aan stroom! Die werd namelijk gevoed via de draden die ik nu uit T1 en T2 kwamen die via OT1 en OT2 in de heatlink kwamen.
 

KlusserHein

  • #10
Met een stekker, zit volgens bij één bij de standaard van de nest in de doos.
 

VanDaal

  • #11
De HeatLink heeft een eigen stekker en plaats je vlakbij je CV ketel. De thermostaat heeft ook een eigen voeding (micro USB dacht ik) en kun je ergens anders ophangen, bij voorkeur op een plek waar je vaak langs loopt (ivm aanwezigheidsdetectie).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sebas-r

  • #12
Hmm, ja ik heb voor zowel de Heatlink als voor de Thermostaat zelf geen kabeltjes gehad om die apart nog te voorzien van stroom. Mijn huidige CV wordt ook gevoed door het blauwe en rode draadje op dit moment, dus ik ging ervan uit dat de Nest dat ook wel kon. Ik heb in de Nest namelijk ook een T1 en T2 ingang.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu