Nefit aquapower HRC-25-CW4 capaciteit genoeg of ....?

Phwek

  • #1
Hallo,

Wij hebben pas een huis gekocht waarin een oudere CV ketel hing voor de warmtevoorziening en een klein oud geisertje voor de warm water voorziening.

We hebben al vrij snel besloten dat we een nieuwe combiketel wilde laten installeren. We hebben diverse offertes laten maken en via internet rond gespeurd wat het beste zou zijn, ook nog rechtstreeks met enkele fabrikanten gebeld om informatie in te winnen. Uiteindelijk hebben we na een poosje wikken en wegen de keuze gemaakt

Enkele weken geleden heb ik een Nefit aquapower HRC 25 CW4 laten installeren. Dit omdat we snel warm water willen hebben (scheelt in kosten maar is zeker ook beter voor het milieu i.v.m. minder liters water die " weglopen") en omdat dat uit diverse testen kwam op internet en ook door enkele installateurs was aangewezen als de juiste ketel.

Bij de ketel hebben we ook nog 3 radiatoren extra laten hangen, en wel 1 op de voorzolder, 1 op de achterzolder en 1 in de schuur (voor de leidingen van de wasmachine en voor de honden). Deze hebben we net als nog de radiatoren op 3 slaapkamers laten voorzien van thermostaat kranen.

Nu hebben we het probleem dat de radiator in de gang (dat is de laatste aan het eind van de CV cyclus, alleen een BEETJE warm wil worden als ik bijna alle andere radiatoren dichtdraai, dit kan niet de bedoeling zijn denk ik zo.

Ik heb de installateur daar over aangesproken en deze is gekomen met een monteur van de Nefit zelf, deze vertelde tegen de installateur dat hij de radiatoren moest "inregelen" iets wat volgens de monteur van Nefit niet gebeurt was.

Na gebeld te hebben met het bedrijf (een hele discussie) hebben ze uiteindelijk besloten om de radiatoren in te komen regelen (dit stond overigens ook op de overeenkomst dat dit zou gebeuren maar was dus blijkbaar niet gebeurt)

Vandaag zijn ze geweest en hebben ze blijkbaar e.e.a. gedaan, ikzelf was helaas niet thuis maar mijn vriendin heeft (in zeer goed vertrouwen, wat ze in iedereen heeft) getekend voor het regeltje " de verwarming in de gang wordt warm en alle andere radiatoren ook" .

Ik heb haar gevraagd of ze dat ook uitgeprobeerd heeft en het antwoord raad je al is: nee!

ik ben dus meteen alle radiatoren uit gaan testen, wat blijkt, staan dus 5 radiatoren dicht !!! Ook is de radiator in de gang alleen bovenin een klein beetje warm en onderin gewoon ijskoud.

Okay: alle radiatoren open (niet volledig maar waar ze ongeveer normaal op zouden moeten staan)de thermostaat een graad of 4 omhoog gedraaid en het huis rond aan het rennen, boven, beneden, achter voor, achter in de schuur, op zolder over al en maar blijven voelen.
Tja conclusie, enkele radiatoren worden GLOEIEND heet, andere worden bovenin wat warm, maar onderin lauw of soms zelfs ijskoud en de radiator in de gang word alsmaar kouder !!!!!

Nu vraag ik mij diverse dingen af:

Is de capaciteit van de CV wel toereikend?
Ik heb 1 radiator in de gang, 2 grote in de huiskamer, 1 in de keuken, 1 grote in de badkamer, een heel kleintje in het toilet, 1 in de schuur, 3 stuks op de slaapkamertjes en voor en achter een kleintje op de zolder.
Ons huis is niet heel erg groot.

Kan doordat ze het systeem leeg hebben laten lopen de radiator in de gang verstopt zijn geraakt? Maar waarom doet ie het dan wel als ik andere radiatoren dicht draai?

Wat kan een andere oorzaak zijn?

Ik baal hier stevig van ik heb voor alle werkzaamheden bij elkaar meer dan 4500 euro neergeteld (omgerekend in guldens, wat ik nog steeds blijf doen, is dat meer dan 10.000 gulden) en ik ondervind (op het warm water na) alleen maar meer ellende als met mijn oude ketel.

Wie heeft advies, tips, opmerkingen, vragen...... etc etc etc etc etc etc.

Ik voel mij bedrogen !!!

p.s. tevens zijn er geen normale gaten in muren geboord om de leidingen door te voeren maar je kunt er met je hele vuist en arm door, zo ook achtergelaten, is dit normaal?





(hieronder de offerte)

Conform Uw verzoek doen wij onderstaand een prijsopgave toekomen voor het plaatsen van
een nieuwe CV/combi ketel en diverse andere werkzaamheden zoals hieronder nader
omschreven:
· Plaatsen radiator op zolder voorzijde, merk Radson, type Compact, afgewerkt met een
bovenrooster en zij beplating incl. thermostaat kraan.
· Plaatsen radiator op zolder achterzijde, merk en type zoals hierboven incl.
thermostaat kraan.
· Plaatsen radiator in schuur.
· 3 thermostaatkranen plaatsen.
· Demonteren ketel op zolder, door u zelf uit te voeren.
· Afdoppen leidingen bij oude ketel.
· Afdoppen gasleiding in kelder.
· Demonteren Volta huur geiser in keukenkast en afdoppen leidingen.
· Plaatsen nieuwe cv/combi ketel onder de gasmeter in kelder, merk Nefit type Topline
Aqua Power HRC-25-CW4, modulerende gsloten uitvoering in de hoogste rendement
klasse met een warm water capaciteit van 8 liter van 60ºC per minuut, continue.
· Koud water, warm water en gasleiding aansluiten op aanwezige leidingen, bij gasmeter.
· Afvoerleiding aansluiten in keukenkast, met door u zelf te leveren condenspomp.
· CV leidingen aansluiten in woonkamer achterzijde op de bestaande 22mm leidingen.
· RVS voering door bestaande kanaal welke momenteel door de geiser gebruikt wordt.
· Luchttoevoer uit bestaande kanaal.
· Vernieuwen thermostaat, merk Nefit type Moduline 300, modulerende, digitale,
programmeerbare uitvoering.
· Bovenstaande thermostaat iets naar achterzijde plaatsen, met rug zijde tegen de
kelder muur.
Vervolg blad 2
Blad 2
· Vernieuwen expansievat.
· Vernieuwen gaskraan, inlaatcombinatie, overstort ventiel, vulkraan.
· Plaatsen vulpunt bij combi ketel
** Garantie:5 jaar i.p.v. de gebruikelijke 2 jaar op CV ketel, op materiaal en
arbeidsloon,mits vanaf het eerste jaar onderhoud wordt uitgevoerd door
ons bedrijf tegen betaling.
2 jaar op het overige door ons geïnstalleerde
** Zeer snelle en vakkundige service.
€ 4500
==============
plaatsen reduceerventiel € 79,00
Inclusief inregelen installatie
Met uitgebreid serviceabonnement (periodiek onderhoud, verhelpen storingen, onderdelen
en geen voorrijkosten a € 93,= per jaar)
Onze aanbieding is geheel volgens bovenstaande omschrijving en tenminste exclusief:
· Schilderen en isoleren van leidingen.
· Bouwkundige voorzieningen zoals: hak en breekwerk,graafwerk, metselwerk,
timmerwerk, stukadoorswerk enz.
· Verwijderen van asbest houdende materialen.
· Opheffen van storingen en gebreken aan de bestaande installatie.
· Afvoeren van verpakkingsmateriaal.
Alle werkzaamheden hierboven niet omschreven zullen op regiebasis worden uitgevoerd
à € 51,00 incl.BTW per man uur.
Wij hopen U met bovenstaande een passende aanbieding te hebben gedaan.Indien U akkoord
gaat met deze aanbieding,verzoeken wij U vriendelijk deze offerte,getekend aan ons te
retourneren,waarna wij voor de uitvoering zullen zorgdragen.
Vervolg blad 3
Blad
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
We gaan niet oordelen over u installateur dit is een klusforum.

Laat de installateur maar terug komen en zijn werk goed maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu