Namaken gietvloer

Florijna

  • #1
Beste,

Wij willen graag een gietvloer in ons nieuwe huis. Nou zie ik diverse epoxy gietvloeren die we erg mooi vinden maar dat zou in ons geval nogal prijzig worden. Het is een groot oppervlak (50 m2) en een oud huis met houten vloer die (wat we ervan begrijpen) zowieso eerst geëgaliseerd moet worden met cement.

Nu vragen wij ons af of we niet die onderlaag zelf zouden kunnen afwerken me bijvoorbeeld betonverf? En zijn er nog meer opties dan de cementgietvloer?
Heb gezien dat deze vraag meer wordt gesteld maar kan er niet uit opmaken of dat ook geschikt is voor onze houten vloer.

Heeft iemand wel een eens dergelijke vloer gemaakt? Het is voor in de huiskamer en mag er 'betonachtig' uit zien. Het hoeft dus niet superstrak te worden.

bedankt! fleur
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Een houten vloer is nooit een goede ondergrond voor een gietvloer, hout blijft werken en op de duur verpulvert de gietvloer.
Wilt u speciaal een gietvloer dan moet de houten vloer en de balken vervangen worden door een betonvloer of door een vloer met lewisplaten, in beide gevallen een dure aangelegenheid en qua constructie is er zeker advies voor nodig van een bouwkundige die ter plaatste de situatie kan bekijken.
 

Florijna

  • #3
Bedankt Jan, ik was er al beetje bang voor dat dat de enige juiste optie was. Ik hoopte dat een cementen vloer van ong. 2 cm wel stevig genoeg zou zijn. Maar heb dan wel heel veel nodig om ook op 2 cm te komen en ik begrijp dat dat dan eigenlijk nog niet stevig genoeg is.

Net beton gestort in de badkamer, een leuke ervarig voor een ruimte van 3 bij 2 meter. 50m2 is weer beetje teveel van het goede :D

Ik ga wel opzoek naar zeil wat een beetje in de buurt komt!

PS. ik ben erg blij met dit forum. eerste verbouwing en steek hier erg veel op!!
Las dat jullie allemaal vrijwilligers zijn, onze complimenten en dank!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dank u wel voor de complimenten en succes met de klus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu