Muur wit verven -> strepen

Sukkeltje

  • #1
Beste iedereen,

Ik ben niet echt de handigste harry, laat ik dat eerst even melden :oops:

Ben momenteel een relatief grote muur wit aan het schilderen. Ik vraag me af hoe je in godsnaam op een deftige manier een tweede laag wit op wit kan verven. Ik kan niet zien waar ik gebleven ben waardoor ik telkens met strepen achterblijf op de muren van zodra het daglicht er op schijnt.

Kan iemand me een tip geven hoe ik een grote (en hoge muur - telkens ladder op en ladder af) mooi wit kan schilderen zonder strepen ?


Alvast bedankt voor de hulp


Mvg :hup:
 

Freestyleklusser

  • #2
Flink licht erop zetten dan zie je het wel of de zaak verven als de zon binnenvalt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Schuif het handvat van de roller op een bezemsteel voor het hoge stuk, u staat er dan wat verder af en kunt beter zien waar u gebleven bent en een tweede roller voor in de hand op de lagere stukken.
 

Willlem

  • #4
Jouw probleem is het verdelen.

Als je via een trap werkt dan zet je 2 banen vertikaal met verf op en dwars die 2 dan horizontaal. Werk nu nu van links naar rechts weer vertikaal netjes op.

Met een stok: besnij (lijn trekken met de kwast) eerst de kanten en zet dan een vette baan op 15 cm van de kant op van boven naar beneden en werkt die dan naar links toe. Volgende baan weer 15 cm verder enz,enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu