Muur op laminaat

Sylvinee

  • #1
Ik heb een vraag.
Vorige week is er bij ons thuis en aannemer gestart om de zolder in 2 kamers te verdelen en een vliering te maken. Toen de bouevakkers overdag bezig waren, ben ik weg gegaan. We hadden goed besproken wat er gedaan zou worden dus ik had er alle vertrouwen in. Helaas. Toen ik in de avond thuiskwam zag ik dat de basis van de muur op het laminaat is geplaatst. Dit was zo niet afgesproken maar de balken zijn zodanig verankert dat verwijderen de vloer ernstig zal beschadigen (aldus de bouwvakker)
De volgende dag heeft de aannemer zijn mannen van de klus gehaald, hij beweerd dat het nooit is afgesproken dat de muur op het beton ipv het laminaat zou komen. Hij durft zelfs nog 1850 voor dit 'werk' te vragen...

Nu is mijn vraag: hoe erg is het dat de muur op het laminaat staat? (deze kan nog doorgezaagd worden alleen het stukje onder de muur zal dan blijven liggen)
Is deze constructie van invloed wanneer wij het huis willen verkopen? (muur geen onderdeel van huisconstructie oid?)

Alvast bedankt

Groeten Sylvia
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik heb je topic maar even een titel gegeven.

Het is ook niet echt een klusvraag die je stelt, denk ik, je gaat er niet zelf aan klussen?

Maar om de zaak wat te verduidelijken:
Je praat over een muur.
Een muur is van steen, bedoel je een misschien een wand van houten regels en gipsplaat?

In dat geval kan het weinig kwaad mits de ondervloer en het laminaat stabiel ligt.
 

Sylvinee

  • #3
Ohhh ik dacht dat ik het een onderwerp gegeven had, niet dus. Bedankt, ook voor je reactie.
Het gaat om een wand van hout en gips. Uiteindelijk zal hier de vliering op gaan rusten.
Ik ga deze zelf niet klussen, dat klopt, maar het is wel fijn om te weten of een volgende aannemer hierop verder kan gaan of dat het er eerst beter uit kan.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
De wand krijgt dus toch een constructieve functie.
Ik zou het met degene overleggen die de rest van de klus gaat doen.
Dit soort dingen is op afstand moeilijk te beoordelen.
Wat voor functie krijgt de vliering?
Moet dat een vliering worden die belopen kan worden?
 

Sylvinee

  • #5
Ja het is wel de bedoeling dat er op gelopen kan worden.
Degene die het nu afmaakt komt vanavond, ik ga het uiteraard vragen. Ik stel deze vraag hier omdat ik van aannemer nummer 1 ook niet had verwacht dat hij de muur op t laminaat zou plaatsen, ik probeer een beetje kennis te vergaren;)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zet e.e.a. op papier en leg dat klaar voor de aannemer, dat voorkomt fouten.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #7
Zet alles zwart op wit met beide handtekeningen er onder. "Besproken" wordt achteraf altijd een welles nietes verhaal.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu