Muren in twee kleuren

Antje

  • #1
Ik ben bezig met het verven van mijn slaapkamermuren in twee kleuren. Ik heb de bovenste laag, tot aan het midden van de muur al gezet. Als ik over deze laag een stuk schildertape kleef en deze tape eraf trek, komt de verf mee. De muur is van hout en de muren zijn pas gisterenavond voor de tweede maal geverfd. Moet ik de muren langer laten drogen of zijn er tips om te voorkomen dat de verf meekomt.

Groetjes
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Koop andere tape (blauwe i.p.v. creme)
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
:lol: Leuk: een houten muur!

Maar even serieus: de aangebrachte verf moet voldoende op de ondergrond hechten. Geef de verf dus de tijd om te drogen en te hechten.
U geeft niet aan met welke verf u schildert: muurverf of lakverf?

Low track tape kan hier de oplossing zijn, tenzij u vast van hand bent:

Trek mbv een waterpas een lichte potloodlijn op de muur daar waar u de afscheiding van kleuren wilt hebben. Daarna besnijden met een kwast. Druk deze goed aan tegen de lijn, en probeer een halve armlengte afstand te nemen van uw werk, u heeft er dan beter zicht op.
 

Ronnegen

  • #5
Ik heb ook eens een muur in twee kleuren geschilderd. Maar dat was een gipswand met latexverf. Ik had ook een potloodstreep getrokken. De afscheiding tussen de 2 wanden zag er mooi strak uit maar de potloodstreep kreeg ik niet meer verwijderd. Dat was jammer. Pak dus iets wat je er nog wel af krijgt of wat je onder de verf kunt schilderen. Bij mij kwam het zelfs door de (rode) verf heen.
succes
peter
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Vandaar dat ik dus schrijf: een lichte potloodstreep :lol:

( En het liefst met een zo hard mogelijk potlood ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu