Muren bouwen / isoleren

MarkPV

  • #1
Goedemiddag,

Ik moet een ruimte voorzien van een wand en isolatie, echter ben ik door alle opties het spoor bijster, hopelijk zijn er hier mensen die mij enig advies kunnen geven.

Betreft een bedrijfsunit met aan zijkant en achterkant buren, totaal maar 5 meter naar buitenwereld. Achterkant is 5 meter breed, zijkanten zijn 13 meter lang. De wand is van beton. Onder mij zit eigen loodsruimte die ik dmv vloer wil isoleren, boven mij is het dak waar ik nog even over na moet denken.

Zit voornamelijk met de volgende hoofdvragen:
- Hout of metal stud voor het frame?
- Staanders 30 cm of 60cm uit elkaar, ik wil gipsplaten van 12,5mm, maar de adviezen zijn erg verschillend...
- Tussen het frame en het gips wel of geen hout zoals mdf oid? Gaat mij er voornamelijk om, dat als iemand er tegen aan leunt, die er niet direct door heen gaat.
- Isolatie, ik zat te denken aan 7cm dik, of kan ik hier beter iets anders voor nemen?
- Op gebied van isolatie is er ook veel verschil, glaswol / steenwol lijken voor de hand liggen en goedkoop, maar ik kan nu waarschijnlijk voor een goede prijs aan isovlas komen. Begreep dat dit erg goed zou moeten isoleren, maar het is wel goed luchtdoorlatend, vind ik een wat tegenstrijdige term. Hier zou ik dan 7cm dik isovlas in een 7cm wand willen plaatsen.

Bij voorbaat dank voor eventueel advies!

Mvg,
Mark
 

Marcn88

  • #2
Metal stud of hoten staanders is een keuze kwa wat is makkelijker/goedkoper als u stevige wanden wilt hebben zal ik om de 30 cm een staander zetten een houten plaat erachter kan/is makkelijk om zware dingen op te hangen zonder speciale bevestigingsmiddelen zoals wokkels oid
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu