Monteren glas-in-lood voorzetramen

Corry9

  • #1
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen aan een mooie oplossing om glas-in-lood voorzetramen aan de binnnenkant van een kunststofraam te monteren?
De voorzetramen passen precies tussen de "glaslatten" van het raam.
Bedankt voor het meedenken.

Corry
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik denk dat je toch iets meer beschrijving zult moeten geven, dit is erg summier.

Zijn de ruiten van kunststof, of de kozijnen?

Hoe groot zijn de glas-in-lood voorzetramen en wie heeft ze gemaakt of hoe kom je er aan?

Misschien nog andere gegevens die kunnen helpen voor een bruikbaar antwoord?
 

Corry9

  • #3
Hallo Kees

De ramen zijn van dubbelglas, de kozijnen zijn van kunststof en de voorzetramen zijn speciaal voor ons gemaakt.
De ramen (tussen de glaslatten) zelf zijn 95 cm breed en 109 hoog, de voorzetramen zijn 95 breed en 45 cm hoog.

Kan er helaas geen foto's van sturen, heb geen digitale camera.
Wat er verder voor gegevens moeten zijn voor een bruikbaar antwoord weet ik niet, op zich is de vraag vrij eenvoudig dacht ik, hoe kan ik die voorzetramen het beste bevestigen in een kunststof kozijn?

Met vriendelijke groet,
Corry
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het is zo in elk geval een stuk meer informatie. :wink:

Ik zie wel een probleem:
Bij dubbel glas wordt normaal gedviseerd er niets op te plakken, er geen voorwerpen pal voor te hangen, en binnenzonwering op een bepaalde minimum afstand te plaatsen. Reden is dat door zonlicht de ruit dan op sommige plaatsen erg heet wordt, en en de dubbele glasruit stuk gaat of lek raakt.

Wanneer de glas-in-lood ramen tussen de glaslatten moeten gaan passen, komen die wel angstig dicht bij het dubbele glas te zitten! Met alle risico's van dien.

Heeft degene die het glas-in-lood raam gemaakt heeft geen suggesties daarvoor?
Hij heeft het tenslotte niet voor niets op de maat tussen de glaslatten gemaakt en kent de situatie (neem ik aan).

Verder kan ik niet zeggen hoe je het zou moeten bevestigen, je beschadigt bij gebruik van schroeven altijd het kunststof kozijn (verlies van garantie). Eventueel iets met dubbelzijdig plakband...
 

Corry9

  • #5
Ha Kees

Bedankt voor het snelle reageren. Het is inderdaad de bedoeling dat het voorzetraam "tegen" de normale ramen komt. Wist totaal niet dat je bij dubbel glas niets dicht op het raam mag monteren.

Degene die het raam gemaakt heeft, heeft het op onze wens op deze maat gemaakt. Ben me ervan bewust dat bij het monteren het kunststofkozijn beschadigd zal worden, maar dat leek me niet zo'n probleem. Blijkbaar wel dus, lijkt me dus slim om even contact op te nemen met de leverancier van de kunststof kozijnen i.v.m. de eventuele garantie.
Dubbelzijdig plakband lijkt me geen optie, is volgens mij niet sterk genoeg om het raam "te houden" Is ook niet mooi denk ik.

Maar in elk geval heel erg bedankt, ben er toch wijzer van geworden

Corry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu